New York Magazine: Dan Rather May Have Doubted Memos All Along?

New York magazine reports that Dan Rather may have doubted the Memogate story all along, or least professed his doubts once his credibility went south:

Dan Rather’s future on CBS News certainly looks less than assured, just as the updated paperback edition of David Blum’s 60 Minutes tell-all, Tick...Tick...Tick... , hits stores this week. Among Blum’s new revelations: The night before last fall’s controversial National Guard piece aired, Rather called 60 Minutes Wednesday executive producer Josh Howard from the anchor desk to find out why he wasn’t running promos for the story. When Howard told him he couldn’t promote it—CBS News president Andrew Heyward hadn’t seen it yet, nor had the lawyers, and they hadn’t even contacted the White House for comment—Rather threatened to take the story to the Times that night. (Rather later backed down.) The anchor was feeling a good deal less of a cowboy after the story blew up in his face. According to the book, on the night before his on-air apology, Rather confessed to Howard that he’d had doubts about the veracity of the memos all along. “I knew when I did the [document consultant Marcel] Matley interview that something wasn’t right with all this,” Rather confessed to Howard, belying his stalwart public position...A CBS News spokesperson, Sandy Genelius, said, “I have no way of verifying this, these were private conversations,” before noting that they weren’t in the 224-page report of the CBS investigation. Rather was overseas and unavailable to comment.

David Blum's book came out in hardcover on October 1, a week before the Memogate fiasco began. If this account is true, Rather certainly does not look like Mr. Consistent,  berating the brass and threatening to leak over the lack of promos and then later confessing he always knew it was a loser. 

Tim Graham
Tim Graham
Tim Graham is Executive Editor of NewsBusters and is the Media Research Center’s Director of Media Analysis