NYTimes.com Downplays, WaPo Website Ignores Rezko Conviction

As of 11:05 p.m. EDT I found quite different play among some major newspaper Web sites regarding the verdict handed down by a Chicago jury against former Obama fundraiser Tony Rezko today. Both the Chicago Tribune and Sun-Times gave prominent play to the story on their Web sites, and the Los Angeles Times similarly teased the story on its front page, four headlines down the left-hand column. But the New York Times downplayed the story while the Washington Post failed to tease it at all on the Web site's front page."Ex-Obama Fund-Raiser Is Convicted of Fraud" read a teaser headline under the "More News" menu on the NY Times Web page, about a quarter of the way down the page. A search through the Washington Post's online edition -- looking for keywords "Obama" "Rezko" and "Blagojevich" -- found no links to articles regarding Rezko's conviction, however.

Ken Shepherd
Ken Shepherd
Ken Shepherd is the Managing Editor for NewsBusters