Government Agencies

By Tom Blumer | April 29, 2014 | 3:24 PM EDT

At the Associated Press, aka the Administration's Press, Martin Crutsinger has pretty much proven that he's been on some kind of workout regimen. If he wasn't, he couldn't possibly have carried so much Obama administration water in his 1:45 p.m. report on the state of the economy (saved here for future reference, fair use and discussion purposes) as he did.

Crutsinger's message: Pay no attention to that lousy GDP report we expect to see tomorrow morning (there's some reason to believe that it may get artificially juiced, which I'll explain later). Starting this month, the economy has been smokin', and this year's going to be just great. Too bad the evidence for his optimism mostly doesn't exist — and to the extent it does, it's not rip-roaring great. Excerpts from Crutsinger's latest crummy creation follow the jump.

 

By Tom Blumer | April 28, 2014 | 11:51 PM EDT

The Associated Press's lengthy Monday evening treatment of Toyota's decision to move its U.S. headquarters and consolidate many of its North American operations in Metro Dallas is reasonably good in spots. But Gillian Flaccus and Michael R. Blood were unduly selective in reporting Torrance, California Mayor Frank Scotto's reaction to the news that his town would be losing several thousand jobs, and downplayed the relevance of clearly obvious factors influencing the move.

Let's see what Scotto, a Republican, told the Los Angeles Times, followed by the AP's reporting.

By Tom Blumer | April 28, 2014 | 5:38 PM EDT

Professor Robert N. Stavins at Harvard's Kennedy School hardly seems like a major climate change/global warming boat-rocker. At his blog last year, he described climate change as "the ultimate global commons problem," where "international, if not global, cooperation is essential." Commenting on climate talks in Doha, Qatar in December 2012, he saw the role of the Harvard Project on Climate Agreements as helping countries and international bodies "address climate change in ways that are scientifically sound, economically rational, and politically pragmatic."

So Stavins is no "denier," as enviros on the left are given to calling anyone who dares to question climate change dogma. But he strongly objects to how his role in the latest IPCC report relating to how countries might co-operate to reduce carbon emissions — basically where the rubber meets the road in affecting everyday citizens' lives — was compromised by intense political interference. Excerpts from the UK Daily Mail's coverage, once again an instance of the UK tabloids scooping the U.S. press, follow the jump (bolds are mine throughout this post):

By Tom Blumer | April 28, 2014 | 1:13 PM EDT

Politico's David Nather must have thought he was so clever. Here's how he opened a recent column: "It can happen to anyone, right? You rally behind a guy ... and suddenly he’s spewing racist bile and boy, does it splash on your face." Yes, I left out a few words, and I'll get to that. But before providing them, the quote just rendered would apply to how those at Los Angeles branch of the NAACP must feel about their now-withdrawn but not forgotten plan to confer a lifetime achievement award on Los Angeles Clippers' owner Donald Sterling, who has been caught on tape allegedly telling a woman that she shouldn't "associate with black people" or have blacks accompany her to Clippers games.

Let's revise Nather's blather a bit for another comic circumstance: "It can happen to anyone, right? You rally behind a guy because he comes over to your side on climate change, and suddenly he’s arrested in 'a 20-count federal indictment that includes charges of mail fraud, wire fraud and tax fraud.' Boy, does it splash on your face." Now I'm talking about the fools at Organizing For Action, who celebrated the "breakthrough" of having GOP Congressman Michael Grimm come over to their side mere days before his indictment, which occurred today

By Tom Blumer | April 27, 2014 | 10:37 PM EDT

A Friday afternoon email I received from Organizing For Action, aka BarackObama.com, aka the group whose mission in life is to support whatever President Obama wants them to support, took me by surprise.

The email, which is replicated at an OFA post, told readers that "There's one fewer climate change denier in Congress." I figured that the congressman who flipped almost had to be a Republican, and I was right: "Congressman Michael Grimm (NY-11) is standing up for an honest and reality-based discussion on what to do about climate change." I also thought to myself that something else must be going here. Is it ever. I hope OFA didn't spend too much on party favors for what it described as a "breakthrough," because they happen to be cheering the "conversion" of a guy who is about to be indicted:

By Tom Blumer | April 27, 2014 | 9:46 AM EDT

Last night (at NewsBusters; at BizzyBlog), I noted that Donald Sterling, owner of the National Basketball Association's Los Angeles Clippers, was allegedly caught on tape chiding a person who is apparently his girlfriend for "taking pictures with minorities" and "associating with black people." He also tells her that she is a "delicate" "Latina or white girl," and because of that doesn't understand why she would "associate with black people." He doesn't want her bringing black people, including NBA legend Magic Johnson, to games.

It turns out that Sterling must be known in liberal and politically correct circles for far more than the few small political donations from two decades ago identified in last night's post. The Clippers owner is scheduled in less than three weeks to receive a lifetime achievement award from the Los Angeles chapter of the NAACP at its 100th anniversary event, where Al Sharpton and LA Mayor Eric Garcetti will also be honored as persons of the year (HT to a NewsBusters commenter):

 

By Tom Blumer | April 26, 2014 | 9:49 AM EDT

From time to time, leftist media members have regaled us about how the Obama administration somehow remains totally or  nearly scandal-free (two of many examples are here and here). Part of the reason they actually believe this is because real-time press dispatches covering scandalous circumstances are rarely described that way.

The journalistic gymnastics involved were on vivid display Friday evening at the Associated Press, aka the Administration's Press. In one of the more ridiculous such dispatches to date composed by the Obama-supportive media, AP reporter Alicia A. Caldwell lauded new Department of Homeland Security head Jeh Johnson for taking actions to "to tamp down what could have been political scandals." The problem with that assessment in two of the three instances Caldwell cited is that a "scandal" ("a disgraceful or discreditable action, circumstance, etc.") had already occurred.

By Matthew Balan | April 24, 2014 | 5:00 PM EDT

Norah O'Donnell pursued Texas Governor Rick Perry on Thursday's CBS This Morning over the controversial land dispute between Nevada rancher Cliven Bundy and the federal government. O'Donnell asked Perry, "What do you make of this standoff? What do you think of Clive Bundy? Do you think what he's done was a good thing?"

When the Republican politician replied that Bundy is a "side story," and that "rather than sending armed troops....I hope our government officials...use common sense when it comes to these issues of conflict...dealing with something...in a substantially-less confrontational way," the CBS anchor followed up by spotlighting the rancher's racially-charged remarks: [MP3 audio available here; video below the jump]

By Tom Blumer | April 23, 2014 | 11:29 PM EDT

A month ago, the UK Telegraph reported that "The remains of more than 15,000 babies were incinerated as 'clinical waste' by hospitals in Britain with some used in 'waste to energy' plants."

Prolife news sites and blogs as well as many other center-right outlets covered the story. The establishment press almost completely ignored it. Matt Balan of NewsBusters noted on March 26 that the story "got picked up by newspapers across much of the Anglosphere – including The Vancouver Sun and The Ottawa Citizen in Canada," but that it did not "receive wide coverage in the United States." More like barely any, with the only TV broadcast exception at the time being a segment on Fox News's The Five. Perhaps the non-coverage excuse was "Well, that's the UK. It could never happen here." That excuse was lame anyway, and now it's no longer operative (go to Page 3 at the B.C. Catholic link; story by Steve Weatherbe):

By Matthew Balan | April 23, 2014 | 5:27 PM EDT

Tuesday's World News on ABC stood out as the only Big Three network evening newscast to cover a new "watchdog report" that found that the IRS "handed out more than $1 million in bonuses to employees who were delinquent on their federal taxes." Jeff Zeleny also pointed out how "more than 1,000 IRS workers, who didn't pay their taxes, received not only cash bonuses, but extra time off." [MP3 audio available here; video below the jump]

By contrast, NBC Nightly News and CBS Evening News on Tuesday both devoted air time to the 50th anniversary of the 1964 World's Fair in New York City. NBC's Brian Williams also gave a 28-second news brief on Prince William and Princess Kate's visit to Ayers Rock in Australia, where they posed at the same spot as the prince's parents during the 1980s:

By Tom Blumer | April 22, 2014 | 12:34 PM EDT

In his story (saved here for future reference, fair use and discussion purposes — and in case it gets edited later today; Update: It did) on the Supreme Court's decision this morning upholding Michigan voters' 2006 approval of a ban on race-, ethnic- and gender-based preferences in university admissions, USA Today's Richard Wolf failed to identify the size of the court majority, which was 6-2. Justice Elena Kagan recused herself because she was previously the U.S. solicitor general before being named to the high court. The court's decision effectively upholds such bans in seven other states.

Additionally, by focusing on Justice Anthony Kennedy as "the man to watch," Wolf initially left many readers with the impression that only five justices, Kennedy and the four others usually describe as "conservative" (Roberts, Scalia, Thomas, and Alito) made the ruling. The fact is that they were also joined by Justice Stephen Breyer, one of the supposedly reliable "liberals." Excerpts follow the jump (bolds are mine throughout this post):

By Tom Blumer | April 21, 2014 | 11:25 PM EDT

If there's a prize for most words spent in Obamacare avoidance, NBC News's Martha C. White is definitely in the running.

White managed to burn through almost 40 paragraphs and nearly 1,600 words in a report carried at CNBC on the all-time record number of workers employed by temporary help services. But she somehow managed to completely avoid mentioning Obamacare, which used to be known as the Affordable Care Act until President Obama and his Health and Human Services regulators made 40 changes to the law originally passed by Congress, some of which directly contradict the original law's language. The closest she came was noting that using temps "lets companies avoid the cost of providing benefits like health insurance" — which has always been the case, except that health insurance is and will continue to be a lot more expensive, giving companies even more incentive to avoid adding to their own payrolls. Excerpts follow the jump.