Communism

By Tom Blumer | March 13, 2013 | 9:17 AM EDT

In a mild shock -- mild because it's mentioned before the elections, but probably won't be when it really matters after the polls close -- Frank Bajak and Jorge Rueda at the Associated Press, in a story about how the last opposition TV station in Venezuela is being sold to an insurance magnate who is reportedly "friendly with government," noted the extraordinary handicaps that Venezuela's opposition presidential candidate faces as he attempts to unseat the Chavista successor to the late dictator Hugo Chavez in April's upcoming elections.

Specifically, the pair wrote:

By Tom Blumer | March 6, 2013 | 9:19 PM EST

It's as if Associated Press reporter Paul Haven saw colleague Frank Bajak's pathetic obituary of Venezuelan dictator Hugo Chavez earlier today (covered by Matthew Balan at NewsBusters) and said: "Oh yeah? I can outdo you."

That he did, in an execrable report excerpted after the jump which should be saved to the hard drive and shown as evidence that anyone who calls the wire service "the Authoritarian Press" is not at all out of line (bolds are mine):

By Tom Blumer | March 6, 2013 | 11:25 AM EST

CNN, which if I recall correctly severed formal ties with the Associated Press some time ago, quoted former congressman Joseph Kennedy II's reaction to the death of Venezuela's authoritarian leader Hugo Chavez as follows: "President Chavez cared deeply about the poor of Venezuela and other nations around the world and their abject lack of even basic necessities, while some of the wealthiest people on our planet have more money than they can ever reasonably expect to spend" ... There are close to 2 million people in the United States who received free heating assistance, thanks to President Chavez's leadership. Our prayers go out to President Chavez's family, the people of Venezuela, and all who were warmed by his generosity."

Here is how Christine Armario at the AP, with the help of Steve LeBlanc in Boston, sanitized Kennedy's remarks:

By Paul Bremmer | February 21, 2013 | 5:26 PM EST

Freelance journalist Helaine Olen appeared on The Daily Show Wednesday night to promote her new book Pound Foolish, in which she attacks the financial planning industry as a group of snake oil salesmen. The show didn’t have enough time to air the full conversation, so viewers had to go online to www.thedailyshow.com to hear Olen’s proposed solution for de-emphasizing the importance of investing.

It must have shocked anyone who believes in personal responsibility. Olen’s answer to the personal finance industry can be found in a core tenet of the Occupy Wall Street movement:

By Tom Blumer | February 11, 2013 | 12:20 PM EST

Buzzfeed's Ben Smith, who used to toil at Politico, must be blind in one eye and can't see out of the other.

In what appears to be a sudden revelation in his column ("Obama Prepares To Screw His Base") on ObamaCare's harsh treatment of young people, Smith notes how they "will pay disproportionately for ObamaCare." What this really represents is something which alarmed those who studied the bill both before and after its passage in March 2010. In other words, people who follow these things closely have known about this situation for years. But course, it has fallen on deaf, deliberately ignorant, or deliberately negligent establishment press ears. Thus, most low-information voters don't know what's coming. Beyond that, Smith acts as if the Obama administration hasn't been shafting young people ever since Barack Obama took his first oath of office in January 2009, when it has been doing so in a variety of ways on a daily basis. Excerpts from Smith's somnambulance, wherein he actually tries to blame Sarah Palin for what's coming, follow the jump (bolds are mine throughout this post):

By Tom Blumer | February 5, 2013 | 9:35 AM EST

A Monday US News item by Jason Koebler ("Study: Global Warming Can Be Slowed By Working Less") illustrates how radical thought injects itself into establishment press news stories.

Koebler's work attempts to be cute, with its picture (a cyclist taking a nap), its subheadline (a suggestion that "a more 'European' schedule would reduce the effects of climate change"), and its opening ("Want to reduce the effects of global warming? Stop working so hard"). The seemingly innocent concept is that "working fewer hours and more vacation time, could prevent as much as half of the expected global temperature rise by 2100." It takes a bit of digging before one learns that the whole idea is really premised on "de-growth" -- "a political, economic, and social movement ... (which) advocate(s) for the downscaling of production and consumption," or, in other words, "the contraction of economies."

By Tom Blumer | January 27, 2013 | 12:29 AM EST

In a Wednesday Salon column which should be saved onto the hard drives of everyone in the pro-life movement as a reminder of the fundamental evil of their opposition, Mary Elizabeth Williams stated why, to her, it doesn't matter that abortion involves the taking of a human life: "I believe that life starts at conception. And it's never stopped me from being pro-choice."

The establishment press has consistently refused to apply the "pro-life" label to a movement which has always been not only about ending abortion, but about respecting and protecting human life from conception to natural death. I believe that refusal has occurred because many reporters share Ms. Williams's brutal, strongly held but rarely expressed beliefs articulated after the jump. The Salon staff writer proves that her side richly deserves to be called "anti-life" -- because that's what they are (bolds are mine throughout this post):

By Tom Blumer | December 23, 2012 | 6:11 PM EST

While the Associated Press, New York Times, and the vast majority of the U.S. establishment press have avoided directly referring to Egypt's newly-approved constitution, spearheaded by ruler by decree Mohammed Morsi, as oriented toward imposing Muslim sharia law in that nation, the international press hasn't been so reluctant. Who do you believe, the rest of the world or your agenda-driven U.S-based news sources? Additionally, as will be seen, the constitution is so unabashedly socialist it would have been labeled communist if it had appeared any time prior to 1990.

Russia-based RT.com opened its coverage of fraud allegations Saturday as follows: "Egypt's new Sharia-based constitution has been approved in a second round of voting, the ruling Muslim Brotherhood party said." Its headline a week ago after the first round: "Egyptians vote on hotly contested sharia-based constitution." Meanwhile, the New York Times blew through over 1,000 words in "analyzing" the results, and did not mention sharia once.

By Tom Blumer | December 13, 2012 | 12:47 PM EST

The word games in the press, especially at the Associated Press, concerning North Korea's nuclear capabilities are head-spinning.

In a June 16, 2009 dispatch, Ben Feller's story at the AP carried the following headline at the Huffington Post: "Obama, Lee: We Won't Allow North Korea To Have Nuclear Weapons" ("Lee" is Lee Myung-bak, then and still President of South Korea). Yet Feller's first paragraph referred to the North as a "nuclear-armed nation." If you're "armed," doesn't that mean you have a "weapon"? Additionally, a CNN report on the same day mentioned that President Obama would not be "allowing North Korea to develop nuclear weapons," though the country has claimed possession of them since early 2005. An exercise in excuse-making at the AP Wednesday evening by Bradley Klapper only adds to the confusion (bolds are mine throughout this post):

By Clay Waters | December 11, 2012 | 8:57 AM EST

Dictatorship and double standards invade the New York Times once again. Check the headline over Dennis Lim's Sunday Arts & Leisure profileof the director of "Barbara," set in Communist East Germany in 1980: "Summoning Halcyon Days Of Failed Ideals." "Failed Ideals"? Can one imagine the paper running a headline that suggested a fascist society like Nazi Germany was built on "failed ideals"?

Born in 1960 to parents who had just emigrated from East to West Germany, the director Christian Petzold spent his first few months at a refugee camp near Düsseldorf. He has lived in the West all his life, but when he started making films in the ’90s he found himself drawn to unfamiliar environments, which often meant the former East.

By Tom Blumer | December 1, 2012 | 4:00 PM EST

In case you missed it, there's yet another United Nations climate conference in progress, this time in Doha Qatar. At the Associated Press, there is a story on a protest which organizers want to characterize as a "march for peace" by "a few hundred" climate activists demanding "climate justice." The AP's Karl Ritter warns readers that "Dangerous (global) warming effects could include flooding of coastal cities and island nations, disruptions to agriculture and drinking water, and the spread of diseases and the extinction of species" -- even though there has been no net warming in 16 years. Another AP story suggest that "SOME WISH ISLAM WOULD INFORM CLIMATE DEBATE." I'll suggest that the referenced "some" includes a few AP and other journalists and almost no one else.

But there has been no room at the AP, as confirmed in a search on the world "climate" at the wire service's website at 3:30 p.m. ET and a review of possibly relevant articles, for discussion or even recognition of a November 29 open letter sent by over 125 scientists "qualified in climate-related matters" who have informed U.N. Secretary-General Ban Ki-Moon that "there is no substantiation" for the so-called "science" undergirding the meeting's agenda (produced in full after the jump; bold is in original):

By Ryan Robertson | October 25, 2012 | 10:50 PM EDT

While President Obama's record-breaking pace to raising a total of $1 billion earlier this month received significant media attention, there was little if any curiosity among the traditional press about how he was on track to achieve such an unprecedented milestone in presidential fundraising. The broadcast networks in particular have not bothered to mention the growing scandal that is being scrupulously pieced together by alternative media outlets.

An independently-owned website Obama.com (redirects to official site here) has been suspected of accepting millions of dollars worth of illegal foreign donations for months now. Despite all the speculation and accusations coming from a nonprofit organization known as the Government Accountability Institute (GAI), no action had been taken until recently.