Latest Posts

By Tim Graham | May 15, 2015 | 11:55 AM EDT

The Wall Street Journal reported on the Stephanopoulos scandal on Friday, and found another national TV anchor in the database. “Judy Woodruff, the co-anchor and managing editor of PBS NewsHour, gave $250 in 2010 to the foundation’s aid efforts for victims of the Haiti earthquake.” She was a senior correspondent then, before Jim Lehrer retired.

Woodruff initially recalled the donation as being for $1,000, but based the $250 amount as the one on her 2010 tax return. Woodruff tried to make it sound bipartisan:

By Clay Waters | May 15, 2015 | 11:34 AM EDT

ABC News chief anchor George Stephanopoulos, who helped President Bill Clinton juggle various scandals during the 1992 campaign and as White House communication director, has apologized for failing to disclose a total of $75,000 in donations to the controversial Clinton Foundation, even before grilling Peter Schweizer, the author of Clinton Cash. The New York Times ran a surprising front-page story , "Stephanopoulos Gifts Reinforce G.O.P. Doubts," which actually touched on examples of Stephanopoulos bias against the GOP, though claiming that such bias had previously been only "circumstantial." Oh really?

By Dylan Gwinn | May 15, 2015 | 10:59 AM EDT

“Dad, what’s ‘humor?’

“Well, it was a way of talking about things – mixing truth with absurdity or irony – that helped us navigate uncomfortable issues. It made people smile and laugh. They even allowed it in the media sometimes. But that was all long ago, before the Rise of the Perpetually Offended.”

If you think that conversation is far-fetched, get a load of USA Today’s Ted Berg. Berg got sniffy about an exchange on Washington, DC’s 106.7 The Fan between the hosts and Washington Redskins General Manager Scot McCloughan, who jokingly discussed what position Washington Nationals slugger Bryce Harper might play if he played in the NFL.

By Tom Johnson | May 15, 2015 | 10:38 AM EDT

In the uproar over George Stephanopoulos’s hefty, long-undisclosed contributions to the Clinton Foundation, New York magazine blogger Jonathan Chait casts himself in a role similar to that of the child in the tale “The Emperor’s New Clothes” who, after so many have admired their ruler’s supposedly magnificent outfit, points out that the monarch actually is wearing nothing at all.

“Everybody agrees this is terrible,” wrote Chait in a Thursday post. “But…why? [Rand] Paul accuses Stephanopoulos of harboring a ‘conflict of interest.’ But donating money to a charitable foundation is not an interest…It’s true that some donors have an incentive to use the Foundation to get close to the Clintons in a way that might benefit their business interests…But none of those problems reflects poorly on Stephanopoulos.”

The Clinton Foundation, Chait remarked, “is, after all, a charity. It used to have non-partisan overtones…Stephanopoulos’s defense — that he just wanted to donate to the Foundation’s work on AIDS prevention and deforestation — seems 100 percent persuasive. He is the victim of the ethical taint of the Clintons’ poorly handled business dealings, combined with an underlying right-wing suspicion of the liberal media, but what his critics have yet to produce is a coherent case against him.”

By Scott Whitlock | May 15, 2015 | 9:40 AM EDT

Even as he apologized on Friday for donating $75,000 to the Clinton Foundation, George Stephanopoulos tried to spin the contributions as innocent, swearing, "I have made substantial donations to dozens of charities, including the Clinton Global Foundation... I made them strictly to support work done to stop the spread of AIDS, help children and protect the environment in poor countries." 

By NB Staff | May 15, 2015 | 9:30 AM EDT

MRC president Brent Bozell issued a statement Friday on George Stephanopoulos and his Clinton Foundation donation scandal:

“The most appropriate way for ABC to resolve this issue is by forbidding Stephanopoulos from anchoring any political coverage of the 2016 cycle or they will face the same integrity and ethics problems now plaguing NBC."

By Scott Whitlock | May 15, 2015 | 8:06 AM EDT

After coming under heavy criticism for donating $75,000 to the foundation of Bill and Hillary Clinton, George Stephanopoulos on Friday made an on-air apology. Addressing the revelation that he failed to inform viewers or his bosses at ABC, Stephanopoulos conceded on Good Morning America, "I should have made additional disclosures on air when we covered the foundation and I now believe directing personal donations to that foundation was a mistake." 

By NB Staff | May 14, 2015 | 11:58 PM EDT

Media Research Center President Brent Bozell joined Sean Hannity on his eponymous Fox News Channel (FNC) program Thursday evening and ripped ABC for deciding to air a sitcom this fall that’s loosely based on the life of anti-religious bigot Dan Savage. The segment began with Hannity providing a brief synopsis of the upcoming show (titled The O’Neals) and highlighting how “several high-profile Christian groups and leaders have called for ABC to immediately pull the plug on Savage's new show.” 

By Curtis Houck | May 14, 2015 | 10:54 PM EDT

On the heels of the news Thursday that former Clinton aide and ABC News chief anchor George Stephanopoulos gave a previously-undisclosed $75,000 to the Clinton Foundation, the “big three” of ABC, CBS, and NBC joined MSNBC in making no on-air mention of the newest scandal facing the foundation. As of Thursday night at 10:30 p.m. Eastern, the scandal was mentioned on ten different Fox News Channel (FNC) shows and only once on CNN, but not a single mention on MSNBC.

 

By Yuri Perez | May 14, 2015 | 10:30 PM EDT

Conservative Mexican-American business owner Edgar Antillón and the “White Appreciation Day” scheduled for June 11 at his Colorado barbeque joint received sympathetic treatment in Telemundo network coverage of the controversial initiative.

In his first comments to national Spanish-language media about the restaurant’s controversial promotion, the co-owner of Rubbin Buttz BBQ in Milliken, Colorado reiterated that just as African-Americans and Hispanics receive special, official recognition at different times of the year, “the light-skinned, the gringo” deserves a day in the proverbial sun, too. 

By Curtis Houck | May 14, 2015 | 9:17 PM EDT

On Thursday night, the major English-language broadcast networks again covered possible 2016 Republican presidential candidate Jeb Bush’s comments about the Iraq War and featured ABC and NBC omitting the fact that Democratic presidential candidate Hillary Clinton voted to authorize the Iraq War when she was a U.S. Senator. Additionally, all three network evening newscasts continued to ignore how Hillary Clinton has yet to answer a question from the press in over three weeks and only 13 questions total since she launched her campaign on April 12.

By P.J. Gladnick | May 14, 2015 | 8:38 PM EDT

So how did Politico break the George Stephanopoulos Clinton Foundation donations story? Actually they didn't break it at all. The story was shopped to Politico after the Washington Free Beacon made inquiries to ABC News about Stephanopoulos' contributions to the Clinton Foundation. Apparently ABC News thought Politico would offer more favorable coverage so they leaked the story to Politico. However, to his great credit, Politico writer Jack Shafer not only acknowledged the crucial role of the Free Beacon but was also highly critical of ABC News for this tactic. 

By Ken Shepherd | May 14, 2015 | 8:28 PM EDT

I report, you decide, but it looks to me like MSNBC anchor Chris Matthews worked in a thinly-veiled dig at colleague Chris Hayes, who is an editor-at-large for the leftist magazine The Nation.

By Jack Coleman | May 14, 2015 | 8:04 PM EDT

Plenty of opinion to go around on whether ex-intelligence contractor Edward Snowden is a traitor or candidate for canonization.

But a liberal radio host who clearly opts for the latter is unwilling to concede that it wasn't just Americans who learned previously classified information about government surveillance and data mining from Snowden's leaks to the media in 2013.

 

By Randy Hall | May 14, 2015 | 7:04 PM EDT

The conservative host of the Fox News Channel's Hannity weeknight program used his Wednesday episode to push back on the mockery he received from Jon Stewart, the departing liberal host of Comedy Central's The Daily Show, over Sean Hannity's extensive coverage of last year's spring break in Florida.

Hannity called Stewart a “sanctimonious jackass” for dubbing him “America's oldest hall monitor” and dedicating “not one, not two, but five different shows on the horrors of spring break, including the entire hour on Friday featuring a panel of outraged experts there to expose this annual event.”