Rand Paul Story AP Supposedly 'Killed' Is Still Out There -- At an AP.org Address

Sunday afternoon, the Associated Press issued a supposedly comprehensive "kill" order to all subscribers relating to an erroneous story claiming that Senator Rand Paul (R-Ky.) told Fox News Sunday's that "he sees voters wanting, quote, 'somebody who wants to round people up, put in camps and send them back to Mexico.'" I'm questioning whether the AP is really interested in making sure the story disappears.

As Noel Sheppard at NewsBusters noted early Sunday evening, several news outlets were still carrying the story over four hours later. As of this morning at 8 a.m., I found the story still present at Salon.com, Philly.com, US News,  and Yahoo.com. Oh, and at one other location, seen after the jump.


The Dallas Morning News still had the story as of 8:45 a.m. ET -- and it was an incoming feed from the AP's hosted2.ap.org web site:

APhosted2randPaulStory

Over 18 hours later, and 15 hours after Fox News fixed the rush transcript upon which it erroneously relied, the self-described "essential global news network" somehow hasn't been able to kill a bogus story at one of its own web sites. How many other subscriber sites are still carrying the story fed in from hosted2.ap.org?

I struggle to come up with a reason why the Associated Press, aka the Administration's Press, is entitled to any benefit of the doubt relating to any excuse it might offer.

Cross-posted at BizzyBlog.com.

Tom Blumer
Tom Blumer
Tom Blumer is a contributing editor for NewsBusters.