Tim Graham is Executive Editor of NewsBusters and is the Media Research Center’s Director of Media Analysis. His career at the MRC began in February 1989 as associate editor of MediaWatch, the monthly newsletter of the MRC before the Internet era.

Graham is co-author with MRC president Brent Bozell of the books Collusion: How the Media Stole the 2012 Election and How To Prevent It From Happening Again in 2016 (2013) and Whitewash: What The Media Won’t Tell You About Hillary Clinton, But Conservatives Will (2007). He is also the author of the book Pattern of Deception: The Media's Role in the Clinton Presidency (1996).

Graham is a regular talk-radio and television spokesman for the MRC and has made television appearances on MSNBC, CNBC, CNN, Fox News, and the Fox Business Channel. His articles have appeared in The Wall Street Journal, The Washington Times, National Review, and other publications.

Graham left the MRC to serve in 2001and 2002 as White House Correspondent for World, a national weekly Christian news magazine. He returned in 2003. Before joining the MRC, Graham served as press secretary for the campaign of U.S. Rep. Jack Buechner (R-Mo.) in 1988, and in 1987, he served as editor of Organization Trends, a monthly newsletter on philanthropy and politics by the Washington-based Capital Research Center.

Graham is a native of Viroqua, Wisconsin and graduated from Bemidji State University in northern Minnesota. 

Latest from Tim Graham
February 24, 2015, 9:33 AM EST

Washington Post columnist Dana Milbank came positively unglued in Tuesday’s newspaper. He tweeted out this attack on Scott Walker: “Can we be sure Scott Walker isn't a eunuch, Klansman, ISIS sleeper cell or IBS sufferer?”

Like other paranoid Obama-loving liberals, Milbank can’t stand that Walker would punt when liberal Washington Post reporters ask gotcha questions about whether Obama is a Christian. These people all assume this is a slam-dunk question, like asking if Obama is black.

February 24, 2015, 7:19 AM EST

Washington Post media blogger Erik Wemple devoted a whole post to a fuss caused by David Corn of Mother Jones magazine claiming Bill O’Reilly exaggerated the drama of covering the Falkland Islands war for CBS in 1982. The left is trying to knock off O’Reilly after the Brian Williams scandal.

At the very bottom of the post was this: “(Disclosure: The wife of the Erik Wemple Blog works for Mother Jones).” He’s married to staff writer Stephanie Mencimer. Shouldn’t this information been at the top of the blog? Or convinced Wemple into recusing himself from this one?

February 23, 2015, 10:34 PM EST

Monday’s Washington Post carried a large piece on page A-3 by reporter Karen Tumulty and research editor Alice Crites on the jewelry-shopping habits of Jeb Bush’s wife Columba. The headline was “Documents show the expensive tastes of Jeb Bush’s wife.”

The story began: “In 1999, Columba Bush, the famously private wife of then-Florida Gov. Jeb Bush, was detained and fined by federal customs officials for misrepresenting the amount of clothing and jewelry she had bought while on a solo five-day shopping spree in Paris.” This is not exactly how the Post introduced Michelle Obama to the country eight years ago.

February 23, 2015, 9:03 AM EST

On their front page Monday, The Washington Post explored Team Obama’s pursuit of a presidential library to further his legacy. The headline was “Which side of Chicago is Obama’s kind of town?”

The story by Nick Anderson lovingly chronicles the people campaigning for Obama’s “presidential center,” and contained zero mention of a recent left-wing “die-in” against the more  upscale option at the University of Chicago, as we noted in mid-January.

February 22, 2015, 12:40 PM EST

Sunday’s Washington Post Magazine put this on the cover: “Teaching Ferguson: How Professors Are Using Racial Flashpoints in the Classroom.” Yes, “[Trayvon] Martin, Ferguson and their galvanizing ripple effects have inspired universities across the country to incorporate racially charged tragedies into their curricula, sometimes in novel ways.”

Some of the course work listed could be bringing modern realities into an academic setting...but the Post also highlights colleges acting as left-wing activist headquarters.

February 22, 2015, 7:24 AM EST

On Saturday, The Washington Post published what can only be read as a Nancy Pelosi press release on the back page of the front section. The former speaker was in Havana with a bunch of other liberals “heaping praise” on Obama for softening up on the Castro dictatorship. There was nothing resembling a critic of Obama, Pelosi, or the Castros.

February 21, 2015, 6:18 PM EST

Since the story hit The Boston Globe and The New York Times in 2002, the network newscasts of ABC, CBS, and NBC have been aggressive watchdogs of the Catholic Church in America and the accusations and lawsuits filed about sexually abusive priests.

But on Monday, the front page of The New York Times was utterly ignored by the networks, even the cable news networks (according to transcripts available for Nexis searching). “Sexual Abuse Allegations Against Imam Stir Rifts in Insular Illinois Community” was the headline of a a story by Matt Apuzzo, a Pulitzer Prize winner.

February 21, 2015, 9:58 AM EST

Anyone who thinks the PBS NewsHour is a calm, rather nonpartisan forum on politics where no one does any trash-talking hasn’t seen Mark Shields on Fridays.

On Friday, Shields trashed Jeb Bush as a bumbler, and then just insulted governors Scott Walker and Chris Christie as “total novices” on foreign policy, like he’s a standup comedian. But eight years ago, Shields said only "serious candidates" were running.

February 21, 2015, 7:45 AM EST

Here’s one obvious sign that we live in a profane world. Fifty Shades of Grey, the “mommy-porn” book turned into a movie, complete with its whips and chains and erotic punishment, debuted to far less controversy than The Passion of the Christ in 2004.

The media toasted Fifty Shades as the biggest February movie opening weekend ever at $83.8 million, just a shade more than The Passion. But Mel Gibson’s Jesus film debuted on Ash Wednesday, not on Friday. According to BoxOfficeMojo.com, in its first five days, The Passion grossed $125.5 million; Fifty Shades stood at $98.5 million. It received a lousy C-plus CinemaScore from audiences, so its ticket sales may begin to trail off.

February 20, 2015, 11:04 PM EST

People magazine featured HBO star Lena Dunham in its half-page feature “Why I Care: Personal Stories About Giving Back.” The headline in the March 2 issue was “The Girls creator, 28, supports access to birth control and reproductive rights.”

Dunham, naturally is “giving back” to the abortion industry. A photo caption read “Dunham, who hosted a Planned Parenthood event in January, says she feels ‘compelled’ to help.” At the bottom of the article, People helpfully instructs: “For more information, go to plannedparenthood.org”. The article was basically an advertisement

February 20, 2015, 12:51 PM EST

State Department spokeswoman Jen Psaki is moving back to the White House to be Communications Director. It’s easy to report on that in passing, with the expected praise-prose from the president that moves the brief story along. But Washington Post reporter Juliet Eilperin couldn’t keep from boosting Psaki, insisting twice she was “well-liked” by reporters. She's "respected," "trusted," "vital," "responsive," and "helpful."

There was no space for chronicling any gaffes or mistakes or tough exchanges at the podium, just space for how she’s liked and respected:

February 19, 2015, 11:18 PM EST

James Taranto at The Wall Street Journal had some fun linking to hard-left Salon.com asking “Our embarrassing, servile media: Does the New York Times just print everything the government tells it?” 

Taranto answered by linking to the Times story from Robert Pear published Wednesday on Obamacare. It’s a government press release alright:

February 19, 2015, 1:21 PM EST

The New York Times Magazine for Sunday carries an article by acclaimed novelist (and Columbia University professor) Gary Shteyngart. The Russian-born writer was hired by the Times for a media-watching stunt: “For the next week, I will subsist almost entirely on a diet of state-controlled Russian television, piped in from three Apple laptops onto three 55-inch Samsung monitors in a room at the Four Seasons Hotel in Manhattan.” A sardonic caption describes the writer's "captivity" in the luxury hotel.

He mocked former Rep. Michelle Bachmann by describing her as "roughly equivalent" to clownish Russian "ultranationalist" politician Vladimir Zhirinovsky.

February 18, 2015, 10:59 PM EST

Although a Texas judge issuing an injunction against Obama’s “executive action” on illegal immigrants came late Monday, national newspapers all put that ruling on the front page on Wednesday. Some headlines buried the judge. USA Today had “Obama immigration plan blocked.” The Wall Street Journal ran with “Obama Dealt Setback on Immigration.” None of the headlines mentioned “illegal” immigrants.

USA Today’s entire nine-paragraph story avoided the “I-word,” using “undocumented immigrants” four times, and “migrants” once. NPR scrubbed the word "illegal" in favor of "unauthorized" immigrants.

February 17, 2015, 11:42 PM EST

The safest bet you can possibly make at the beginning of a presidential election cycle is that the “objective” national media will savage the Republican contenders with “investigative” journalism. Not just one Republican contender, but all the Republican contenders.

It’s a bit amazing to look back at 2012 and remember that every Republican candidate was punched in the kisser by “journalism” if and when he or she inched into the lead. Sarah Palin never declared, but she was slimed in 2011 by NBC star Savannah Guthrie, who casually tossed out author Joe McGinniss’s claims that she was a bad mother, that she and her husband used cocaine, and she had sex with an NBA star. Proof? Who needs it?

February 17, 2015, 7:17 PM EST

“During a CNN internal town hall Tuesday, network chief Jeff Zucker said it’s not a conflict of interest for an executive of the network to host the president and First Lady in their home,” an insider familiar with the event told TheWrap.com.

The fuss was apparently over a dinner with the Obamas at the home of CNN vice president Virginia Moseley, who's married to Thomas Nides, a former aide to Hillary Clinton at the State Department.

February 17, 2015, 2:07 PM EST

Fox News host Greta Van Susteren expressed outrage on Monday that The New York Times couldn’t put the massacre of 21 Christians in Libya on the front page of the paper. It came on A-6, under the headline “Islamic State Video Shows Beheadings of Egyptian Christians in Libya.”

On her Fox website, she wrote: “Something is seriously wrong with The New York Times... 21 Christians beheaded by ISIS in Libya and it is NOT page A1 in my New York Times edition — but buried on page A6. How could the beheading of 21 Christians not be front page?” She also took it to her TV show:

February 17, 2015, 9:39 AM EST

CNN’s Brian Stelter reports “Jose Antonio Vargas, a journalist and undocumented immigrant, is joining forces with the Los Angeles Times to create a new section of the Times web site devoted to race, immigration and multiculturalism.”

In other words, the Times seems to be creating a lobbying site for illegal immigrants, headed by an illegal immigrant and amnesty lobbyist.

February 16, 2015, 1:32 PM EST

On CNN’s Reliable Sources on Sunday, host Brian Stelter brought on leftist comedian (and former Current TV host) John Fugelsang to discuss the legacy of Jon Stewart. Fugelsang suggested that America is dominated by liberals, but some don’t want to admit it.

To be precise, Fugelsang claimed a 2012 Gallup poll on abortion made his case for him that 77 percent of Americans are pro-choice:

February 15, 2015, 6:02 PM EST

Last July, we reported that NPR talk-show host Diane Rehm helped her husband John commit suicide by choosing not to eat or drink, then agitated for “right to die” laws in an NBC News story, where she suggested we euthanize “little animals,” so why not our family members?

Rehm’s crusade made the front page of Sunday’s Washington Post, under the headline “Rehm’s topic: Death with self-determination.” Online it was “NPR host Diane Rehm emerges as a key force in the right-to-die debate.” The words “assisted suicide” were missing on purpose