Amy Ridenour (pronounced RIDE - en - our) is chairman of The National Center for Public Policy Research.  As the founding chief executive officer, she has since 1982 promoted the conservative perspective on U.S. domestic, foreign and defense policy issues.  She frequently speaks on public policy issues and political organizing techniques and has done so across the U.S., in Central America and in Europe. 

Her opinion/editorials have been nationally-syndicated.  Her articles have also been independently published by USA Today, the Sacramento Bee, the Dallas Morning News, The Washington Times, the Los Angeles Daily News and many others. 

Latest from Amy Ridenour
March 6, 2008, 1:29 PM EST

Does CNN's Miles O'Brien cherrypick poll data?  Apparently so.  

I thought Newsbusters readers might be interested in an early peek at this forthcoming piece by David Ridenour of the National Center for Public Policy Research (full disclosure: I work there and I'm married to him) in which O'Brien is shown doing just that in the cause of smearing global warming so-called "skeptics" and the conservative Heartland Institute.

Writes David:

November 21, 2007, 1:04 AM EST

Time magazine, November 26, 2007 (Michael Grunwald):

[Georgia's] drought was a natural event transformed into a natural disaster by human folly. And while it's still hard to say whether global warming caused any particular drought or flood or fire, it's going to cause more of all of them.

Time magazine, June 24, 1974:

November 9, 2007, 2:51 AM EST

Reuters tried to make a mountain out of a molehill Thursday with its story "Hoax Bacteria Study Tricks Climate Skeptics."

November 8, 2007, 11:27 PM EST

The Center for American Progress's Think Progress blog attacked a Noel Sheppard post on NewsBusters and a handful of other conservative blogs today. Their crime? Citing climate change comments uttered by a weatherman.

Think Progress said:

The conservative blogosphere is pushing Coleman's junk science today. Matt Drudge links to NewsBusters' "marvelous" take on Coleman this morning. Red State [sic], Qando [sic], Sister Toldjah, and the Free Republic also join in by approvingly linking to Coleman's piece.

The right wing should check Coleman's credentials before touting his "scientific" work. As Coleman admits, his "expertise" is in weather - not climate change science. In fact, he "has been a TV weatherman since he was a freshman in college in 1953."

Think Progress doesn't believe a mere "weatherman" should speak his mind on climate, but...

November 4, 2007, 1:00 AM EDT

When Rudy Giuliani said the survival rate for prostate cancer is 82 percent in the U.S. but only 44 percent in Britain, which has socialized medicine, you'd think a typical American response would be sympathy for the Britons, and the logical British response, outrage at its government.

August 17, 2007, 4:28 PM EDT

The pro-socialized medicine lobbyists like to circulate U.S. health care system horror stories, such as this one they are circulating on email lists today (and which Daily Kos editorialized about here) about a man who allegedly murdered his wife, supposedly because he couldn't afford her medical bills.

August 8, 2007, 9:07 PM EDT

Juliet Eilperin of the Washington Post had a worthy entry in the category of wishful-thinking opinion-newswriting on page A1 of the Washington Post Wednesday, with her story "Warming Draws Evangelicals Into Environmentalist Fold."

August 6, 2007, 1:35 AM EDT

Kudos to Marc Morano of the Senate's Environment and Public Works Minority Staff (and former staffer for Rush Limbaugh) for surrendering several hours of his life in the cause of debunking an incredibly, almost jaw-droppingly bad article, "Global-Warming Deniers: A Well-Funded Machine" (by Sharon Begley with Eve Conant, Sam Stein, Eleanor Clift and Matthew Philips) in the August 13 Ne

April 3, 2007, 10:13 PM EDT

CBS News, via its "Public Eye" blog, has responded to the National Center for Public Policy Research's critique (covered here yesterday in Newsbusters) of its 60 Minutes show Sunday.

April 2, 2007, 11:18 PM EDT

The National Center for Public Policy Research's health care senior policy analyst, David Hogberg, contacted

the CBS television show "60 Minutes" five times last week -- by telephone, fax and e-mail -- to warn the show's producers that a report by the leftie big-government health care lobby group Families USA, which "60 Minutes" planned to highlight in Sunday's show, rested on faulty data.

The Families USA report made certain claims in support of calls that Medicare be permitted to "negotiate (read: dictate) drug prices to drug companies. An analysis David completed for the National Center in January, and which he made available to "60 Minutes," called the Families USA study "nonsense."

As David explained in a National Center press release today:

March 28, 2007, 11:04 PM EDT

The Los Angeles Times and Harper's have a bit of egg on their faces.

The Los Angeles Times ran an op-ed by Kitty Kelley last week claiming that no one in George W. Bush's extended family -- daughters, nieces or nephews -- has served in the military since his father's service in World War II.

The Bush family's supposed lack of military service is the entire focus of the op-ed.

March 4, 2007, 1:27 AM EST

Merrill Goozner at the leftie Center for Science in the Public Interest (as opposed to the Center for Objective Science, presumably) went to the equally-leftie Guardian in Britain to argue in favor of expanding the insolvent U.S. Medicare system to cover uninsured people.

January 28, 2007, 2:43 AM EST

I won't let the week end without a fisking of the Washington Post's silly global warming op-ed Monday by in-house writer Sebastian Mallaby.

Mallaby says: "While the White House was sorting out its message, the rest of Washington was busy. Over at the Reagan building, a conference on carbon trading sold 600 tickets at $595 a pop and turned away 150 executives hungry to study the intricacies of permit allocation."

January 25, 2007, 11:05 AM EST

The National Center for Public Policy Research's health policy analyst, David Hogberg, is impressed by Paul Krugman -- by Krugman's mastery of spin, that is.

Here's David's look at the way Krugman is covering some of President Bush's recent statements on health care reform:

I have to admire Paul Krugman's ability to deceive with spin. He is a master at it. This passage from his last column is a quintessential example:

January 23, 2007, 2:48 AM EST

After seeing the Washington Post's "Universal Health Coverage Attracts New Support; Onetime Foes Become Unlikely Advocates, Citing Rising Costs and Tougher Access" by Christopher Lee in Monday's Washington Post, I asked the National Center for Public Policy Research's health care guru, David Hogberg, to critique the Post's story for publication.

Here's part of what David wrote:

December 1, 2006, 12:58 AM EST

The Laurie David/Al Gore/Keith Olbermann/Washington Post v. National Science Teachers Association controversy continues, with Science magazine weighing in with facts that don't look so good for Laurie David. (Watch for the drive by media to lose interest in this story any minute now.)

Here's the latest (earlier posts about aspects of this are here, here and here):

November 30, 2006, 1:17 AM EST

The National Science Teachers Association has now officially responded to Laurie David's Washington Post op-ed (see Noel Sheppard's Newsbusters post on the op-ed here) essentially accusing the group of being captive to corporate interests when it declined a gift of 50,000 "An Inconvenient Truth" DVDs for distribution to classrooms.

November 28, 2006, 3:00 AM EST

With the final line "Linda Froschauer, president of the National Science Teachers Association, available at the right price," Keith Olbermann of MSNBC Monday named Froschauer his "Worst Person in the World."

November 25, 2006, 10:26 PM EST

From page one of today's Washington Post, an article by Steven Mufson and Juliet Eilperin that begins with a reference to "the scientific consensus about climate change" as if the "consensus" were an established fact:

November 6, 2006, 5:55 PM EST

A Newsday article by Letta Tayler, "Ortega Headed for Stunning Victory in Nicaragua," brings back old times...

...memories of 1980s media bias when it comes to U.S. coverage of Nicaragua.

For instance:

Fans [of Daniel Ortega] waved a sea of Sandista [sic] flags -- some in the traditional red-and-black stripes of Ortega's 1979 revolution that toppled the corrupt Somoza dynasty...