NYT on 'Right-Wing' Fox News -- Pot Meets Kettle, Again

While covering media mogul Rupert Murdoch's offer to buy The Wall Street Journal from, New York Times reporter Richard Perez-Pena uncovered a news organization with a political slant: Fox News Channel.On the front of Monday's Business section ("Ottaways Deplore Bid By Murdoch"), Perez-Pena reported:

"Two members of the Ottaway family, a minority partner in Dow Jones & Company, released scathing statements yesterday saying that a takeover by Rupert Murdoch’s News Corporation would ruin Dow Jones and its crown jewel, The Wall Street Journal."The controlling Bancroft family said last week that family members representing 52 percent of shareholder votes opposed Mr. Murdoch’s $60-a-share bid, a steep premium for a stock that had recently traded around $36. But their statement was vague, leaving it unclear whether family members objected to the price, to Mr. Murdoch or to a sale on any terms."The Ottaways' statements left no such ambiguity, questioning the journalism and the ethics of Mr. Murdoch and of News Corporation properties like the Fox News Channel and The New York Post, known for their right-wing political bent and racy tone."

Strange how the Times never cops to its own undeniable liberal bias, yet doesn't hesitate to label Fox News as right-wing or conservative (sometimes in unhinged fashion, as former Executive Editor Howell Raines did in his 2006 autobiography).For more New York Times bias, visit Times Watch.

Clay Waters
Clay Waters
Clay Waters was director of Times Watch, a former project of the Media Research Center.