Reuters

By Tom Blumer | August 26, 2012 | 11:26 AM EDT

Sam Youngman at Reuters, and several others have attempted to pounce on a comment about "big business" GOP presidential candidate Mitt Romney made at a Minnesota fundraiser on Thursday as some kind of equivalent to President Obama's out-of-touch assertion that "the private sector is doing fine" back in June.

In fact, what Romney actually said in large part explains why the private sector isn't doing fine. Here is the relevant text from Youngman (bolds are mine):

By Tom Blumer | August 4, 2012 | 1:25 PM EDT

The wire services and other establishment press members appear to be getting more selective in what they will allow into their headlines, particularly omitting items which might hurt Dear Leader.

Take the coverage of yesterday's Employment Situation Summary from the government's Bureau of Labor Statistics. The news was a combination of bad and mediocre (though expectations-beating): The seasonally adjusted unemployment rate increased from 8.2% to 8.3% (or from 8.217% to 8.254%, if you're Obama administration hack Alan Krueger), while the seasonally adjusted number of jobs added was 163,000. Both results are really unacceptable when there's so much not utilized and underutilized labor. Three establishment press headlines avoided mentioning the rate increase, even though it was a major element of the underlying story:

By Tom Blumer | July 19, 2012 | 5:26 PM EDT

In case you missed it (which wouldn't be surprising given how quiet the press has been since the related report's release, the Department of Labor reported that initial claims for unemployment rose to a seasonally adjusted 386,000 from a review (up, or course) 352,000 the previous week.

An unbylined Reuters report carried at CNBC (HT to an NB tipster) bizarrely described this result as a "rebound," both in its headline and text:

By Paul Wilson | July 18, 2012 | 5:00 PM EDT

Leading news agency Thompson Reuters has come out of the closet regarding its support for gay causes: it has declared its open opposition to a proposed constitutional amendment in Minnesota to ban gay marriage.

LifeSiteNews.com reported that Reuters officials Mike Suchsland and Rick King sent an e-mail to its employees, declaring: “We believe the Minnesota Marriage Amendment, if passed, would limit our ability to recruit and retain top talent. For this reason, we do not believe that the Amendment would be good for Thomson Reuters or the business community in the state.”

By P.J. Gladnick | July 18, 2012 | 12:17 PM EDT

Kim Jong-un, the dictator of North Korea who inherited his position from daddy, Kim Jong-il, now has another toy to play with thanks to being fortunate enough to live through birth. Although the bloated young Kim appears as if he would have difficulty performing even one boot camp pushup, he has just been given control of the entire military due to his promotion to grand marshal of the army.

Jack Kim (no known relation to guess who) of Reuters wrote up the story about this not exactly merit-based promotion. However, Mr. Kim also gave us a buildup about some "sharp change" in North Korea that turned out to be a highly laughable letdown. First the "sharp change" hype:

By Tom Blumer | July 14, 2012 | 6:47 PM EDT

One might think that yours truly, who has been nagging the establishment press for years over its blind acceptance of seasonally adjusted data in government economic and employment reports, would be pleased to see that the Associated Press's Christopher Rugaber finally got around to making such adjustments the primary focus of his final report on the most recently released unemployment claims numbers on Thursday. His story's headline at the AP's national site even noted that "Seasonal adjustments to economic data can mislead."

That's fine, but it's not yesterday's full story. Rugaber noted that Thursday's report from the Department of Labor (DOL) -- that 350,000 initial jobless claims were filed after seasonal adjustment -- was influenced by the relatively light level of summer shutdown-related layoffs in the auto industry. But he totally and all too conveniently missed the fact that this year's number looked better after seasonal adjustment than last year's comparable week primarily because, as will be seen later, this year's seasonal adjustment factor was so inexplicably different. First, some excerpts from Rugaber's report:

By Randy Hall | July 13, 2012 | 5:36 PM EDT

When George Zimmerman shot black teenager Trayvon Martin in Sanford, Florida, on February 26, the media were quick to accuse the 28-year-old Hispanic of being a racist, but new information gathered by the FBI indicates that Zimmerman did not shoot the youth because of his race.

Dozens of friends, coworkers and neighbors indicated that the neighborhood watch volunteer became involved in an altercation with Martin because of the “hoodie” or hooded sweatshirt the youth was wearing. Indeed, the FBI report released on Thursday included an interview with Sanford Police Detective Christopher Serino, the lead investigator in the case, who said that members of local gangs, who call themselves "Goons," often wear hoodies.

By Tim Graham | July 13, 2012 | 7:23 AM EDT

The ACLU and the Center for Reproductive Rights are trying to keep Arizona safe for late-term abortionists. But they must not be labeled as liberal, or even in the usual argot (as AP showed) as “abortion-rights groups.” The Reuters headline (repeated by Yahoo and other online aggregators) is “Rights groups file suit challenging Arizona abortion ban.”

The story by David Schwartz repeated that line: “Rights groups challenged a controversial Arizona law banning most abortions after 20 weeks of pregnancy on Thursday, seeking to block the measure before takes effect in early August.” The ban is controversial, not the killing babies that would be viable outside the womb. Once again, liberals are fighting Jan Brewer:

By Tom Blumer | July 11, 2012 | 12:42 PM EDT

Not only is the Associated Press aptly currently described as the Administration's Press -- as least as long as the White House's current occupant remains there -- it also seems to be serving as the Administration's Protection.

In a story about the "Lie-bor" scandal, wherein British banks have admitted to colluding to set the London Interbank Offered Rate (LIBOR) -- arguably the world’s most important benchmark for interest rates -- artificially low, AP reporter Martin Crutsinger "somehow" forgot that current Treasury Secretary Tim Geithner was President of the New York Branch of the Federal Reserve Bank during much of the time period in which Congressional investigators are interested. Clearly, they want to know what Geithner knew, and when he knew it. The first three paragraphs of Crutsinger's writeup, followed by his sole context-free mention of Geithner, follow the jump (bolds are mine throughout this post):

By Tom Blumer | July 6, 2012 | 3:55 PM EDT

On Tuesday, Tom Brown at Reuters (HT CounterContempt.com aka "Republican Party Animals") wrote about the case of Quartavious Davis, a 20 year-old sentenced to life (and then some) after being "convicted of participating in a string of armed robberies in the Miami area in 2010."

In the process, Brown, whose column title was inadvertently humorous ("Insight: Florida man sees 'cruel' face of U.S. justice"), demonstrated his lack of knowledge and failure to confirm through research by asserting that "United States ... prisons house fully one-quarter of all the prisoners in the world, most of them black." As David Stein at the linked blog noted, this statement isn't merely untrue, it's most sincerely untrue (link was in original):

By Ken Shepherd | June 28, 2012 | 5:56 PM EDT

All the attention focused on today's ObamaCare ruling was bound to have some effect in drowning out this news development, but on its own merits, it's certainly one the media would rather ignore anyway. Yesterday, a federal judge -- a Clinton appointee no less -- refused to issue an injunction that would halt Florida's effort to clean up its voter rolls of noncitizens. The Obama/Holder Department of Justice is suing Florida in an attempt to thwart the state's voter roll cleanup effort.

"The decision by U.S. District Judge Robert Hinkle applies to Washington's request for a temporary halt and is not a final ruling in the case," the Reuters news wire reported. Today's Washington Post placed the story at the bottom of page A4 with the headline, "Request to keep Florida from purging voter rolls is denied."

By Tom Blumer | June 18, 2012 | 12:50 PM EDT

So here's how it appears to me and I suspect many other news readers, never mind the real motivations. At the Associated Press, when you're covering situations like suicide bomber attacks on Christian churches in Nigeria yesterday, you hold out as long as you can in speculating about who is responsible, even though Islamist Boko Haram terrorists (and only Boko Haram terrorists) have claimed credit for previous attacks in that country, and even though no other religion on earth generates large numbers of people who claim to be its adherents who are willing to blow themselves up so they can kill as many infidels as possible.

Then, once the inevitable claim of responsibility arrives, you treat it as old news (the bombings were a whole 24-36 hours ago, y'know), focus your headline and coverage on "Christian" reprisals instead (even though there is no element of Christian doctrine which sanctions random reprisals), and identify who carried out the attacks as late as you possibly, so it will end up not making most broadcast and many print reports. Here are excerpts: