NPR

By Tim Graham | May 12, 2012 | 10:59 PM EDT

As usual, it was a panel of three liberal journalists on the domestic politics roundup on NPR's Diane Rehm show. Former New York Times reporter Steve Roberts praised Obama's gay-marriage announcement: "I think he's gone through the evolution a lot of us have, Diane, that when you know people you love and respect, who are in the solid relationships, it becomes increasingly odd and out of keeping with belief in human rights to continue to oppose same-sex marriage. "

In fact, Roberts announced, he recently attended a baby shower held by two gay guys who raised $100,000 for a surrogate mother, and he couldn't think of a better example of commitment to "basic family values" in America:

By Tim Graham | May 12, 2012 | 4:48 PM EDT

Something shocking happened on Friday night on NPR's All Things Considered. "Conservative" pundit David Brooks took the anti-Washington Post position on the Mitt Romney high-school "scoop." Obviously, Post columnist E.J. Dionne stuck with his paper and his liberal guns, insisting more and more stories just like this are going to come out, whether that's a threat or a promise.

Anchor Melissa Block would not use the word "alleged" to describe the Post story which "details incidents of bullying by Romney when he was a senior at the tony Cranbrook boys prep school in Michigan. Five former classmates spoke about an incident when Romney led a posse that targeted a student with long bleached-blond hair, tackled him, pinned him to the ground and hacked off his hair as he cried and screamed for help." Brooks cried it was illegitimate "gotcha" journalism:

 

By Matthew Balan | May 9, 2012 | 6:26 PM EDT

On Tuesday's All Things Considered, NPR's Claudio Sanchez spotlighted the efforts of college students who, with the assistance of the "liberal Center for American Progress," are lobbying Congress for an extension of low interest rates on their Stafford loans. While Sanchez did find a critic of the politicization of the loan issue, he came from another left-leaning organization, the Brookings Insitution.

All of the correspondent's soundbites came from the CAP-backed students and from Mathew Chingo of Brookings, with none coming from conservatives/Republicans. Sanchez noted how the students visited Senator Rob Portman and identified him as "a Republican from Ohio," but omitted that he is considered a possible running mate on the 2012 Republican presidential ticket. He also played up how one student was "upset about something one of the senator's staff members said," but failed to get the other side of the story.

By Tim Graham | May 7, 2012 | 6:45 AM EDT

Monday's "Reliable Source" gossip column in The Washington Post reports under the headline "Surreal Estate" that New York Times columnist (and official PBS and NPR "conservative" pundit) David Brooks is rolling in dough. He's bought a home in the Cleveland Park neighborhood of Washington for $3.95 million.

"The New York Times op-ed columnist and wife Sarah are trading up — from their longtime home near Bethesda’s Burning Tree Club to a century-old (exquisitely renovated) five bedroom, four-and-a-half bath house in Cleveland Park," they wrote. "It includes a two-car garage, iron and stone fence, generous-sized porch and balcony, and what appear to be vast spaces for entertaining. The timing seems to have been right: After only a few days on the market, their old place (which also boasts five bedrooms) is under contract for $1.6 million."

By Tim Graham | May 3, 2012 | 4:42 PM EDT

Jonah Goldberg was probably delighted with a more than six-minute interview on NPR’s Morning Edition on Wednesday to promote his book “The Tyranny of Cliches.” True to his book, Goldberg presented himself on NPR’s airwaves as a conservative. That’s not what happened on Monday’s Morning Edition, when liberals Thomas Mann and Norman Ornstein pretended to stand only for facts and science and conventional wisdom. '

Anchor Steve Inskeep actually stuck to the book’s thesis, unlike CNN’s bizarre Piers Morgan performance. But when Goldberg underlined how there is no such conservative grouping as the social Darwinists, Inskeep claimed there’s “probably more evidence” Republicans are social Darwinists than there is for Obama being a socialist:

By Tim Graham | May 1, 2012 | 8:14 AM EDT

On Sunday, the Washington Post’s Outlook section was dominated by an article with a headline imposed over an elephant’s rear end: “Admit it. The Republicans are worse. Don’t blame both sides for gridlock. Thomas E. Mann and Norman J. Ornstein say it’s the GOP’s fault.”

Within about 24 hours, there were Mann and Ornstein, being interviewed on National Public Radio’s Morning Edition. Anchor Steve Inskeep asked Mann if he would read from their hatchet job on the Republicans:

By P.J. Gladnick | April 27, 2012 | 2:57 PM EDT

So when is lackluster economic growth a good thing? When it happens in the first quarter of an election year in which an incumbent Democrat president is attempting to win re-election and when the organization reporting this bad, or "good," news as they laughably attempt to categorize it is National Public Radio.

Here is the NPR comedy act performance by Scott Neuman in which he attempts to spin the lousy economy as a good thing:

By Tim Graham | April 26, 2012 | 9:05 PM EDT

NPR aired yet another attack on the Christian right on Thursday's Tell Me More. Michel Martin interviewed Democrat activist and author Michael Sean Winters about his new book "God's Right Hand: How Jerry Falwell Made God a Republican and Baptized the Religious Right." The headline for this interview on NPR.org was "Party Of Reagan? No, Party Of Falwell, Writer Says ."

Martin drew out the harshest criticisms of Jerry Falwell, that he turned moderate Republicans into "Judas figures" and forced less conservative Christians to abandon Christianity altogether because they didn't want to be associated with Falwell's "fundamentalist cast of mind." At NPR, left-wing secular fundamentalists are never questioned as coarseners of American politics, but conservative Christians are accused:

By Tim Graham | April 26, 2012 | 3:27 PM EDT

PBS talk-show host Tavis Smiley is doing a media tour with his pal, the Marxist professor Cornel West, and no one at PBS seems to care that this underlines PBS as a hard-left media brand. Noel Sheppard noted Smiley bashing Romney on Hannity. Smiley also bashed Romney last week on the taxpayer-subsidized Pacifica Radio show Democracy Now.

Pacifica host Amy Goodman replayed the CNN interview in which Romney told Soledad O'Brien he was not interested in the very rich or the very poor. Smiley found that showed callousness and arrogance and even a demonization of the poor:

By Tim Graham | April 25, 2012 | 7:51 AM EDT

NPR's Mara Liasson outraged female listeners on Weekend Edition Sunday on April 15 when she said Mitt Romney's political problems aren't with "stay-at-home moms," but rather with "educated women."

Seven days later, NPR admitted it scrubbed the clip and the transcript for the website. On April 22, in a letters segment, Liasson claimed "I misspoke and that's one reason why we corrected the interview for later feeds of the show." Maybe she didn't "misspeak" as much as she betrayed her own opinion. She's never stayed at home and her biographies list no children. At least NPR returned to the scene of the self-censorship:

By Matthew Balan | April 24, 2012 | 6:15 PM EDT

Peter Overby filed a one-sided report on Thursday's All Things Considered about a liberal coalition's campaign against the conservative organization ALEC. Overby cited the "good government group" Common Cause without mentioning the organization's left-of-center ideology. More importantly, the correspondent failed to mention that he is a former employee of Common Cause.

The NPR journalist lined up three talking heads, who all criticized ALEC, while failing to include sound bites from defenders of the conservative group. Overby also omitted that one of the three works for a law firm that represented Common Cause.

By Tim Graham | April 24, 2012 | 8:20 AM EDT

Van Jones has received a dramatic rehabilitation from the liberal media after conservative outlets dug out that Jones called himself a communist and signed a 9/11 truther petition, among other radical-left stands. (He also called President Bush a “crackhead” and Republicans “a–holes.”) He’s been reinvented like Sharpton.

But on NPR’s “Tell Me More” on Tuesday, NPR host Michel Martin gave Jones almost 12 minutes of air time. The headline on NPR’s website for the Jones interview was “Green Jobs Guru Back To Energize Progressive Base?” She began by calling the truther petition a “made-up story.” If it was fictional, why was it reported by “mainstream media” (sort of) and why was Jones pressed to resign? Martin began with Earth Day oozing in her introduction: