Media Scandals

By Tom Blumer | January 18, 2013 | 9:53 AM EST

Another home included in an interactive map of gun permit holders published by the Lower Hudson Valley’s Journal News shortly before Christmas has been burglarized. This time, according to the related report at Newsday, "The thieves ransacked the house Wednesday night, breaking into two safes on the home's third floor and stealing a third safe." The third safe, in what was either an amazing coincidence or yet another direct result of the interactive map’s publication, is the one which contained the homeowners' guns. Imagine that.

More details from Timothy O'Connor's Newsday report, wherein officials compete to distance the crime from the map, follow the jump.

By Tom Blumer | January 15, 2013 | 11:46 AM EST

The Lower Hudson Valley's Journal News based in White Plains, New York has been very tight-lipped since it published an interactive map showing the names and addresses of pistol permit holders in Westchester and Rockland Counties. The Washington Post's Erik Wemple reports that the paper has hired "a Manhattan public relations, marketing and government affairs firm" whose job appears to involve denying interview requests and issuing "no comment" statements.

Predictably, the one media outlet which has been granted access by the Journal News is the New York Times, whose Christine Haughney filed a report on January 6. In that dispatch, she quoted Dwight R. Worley, the "tax reporter" who cooked up the idea of publishing the map, putting forth the following defense of his handiwork: "The people have as much of a right to know who owns guns in their communities as gun owners have to own weapons." How disingenuous, as will be seen after the jump.

By Tom Blumer | January 5, 2013 | 8:11 AM EST

Many of those who expressed outrage at the publication of a two-county interactive map of pistol permit owners by Gannett's White Plains, New York-based Journal News just before Christmas have raised serious concerns that the paper's action would directly harm law-abiding citizens. Evidence is pouring in that those fears are legitimate.

Fox News, doing something the wire services should have been begun within days of the map's publication, has unsurprisingly found that "Reformed crooks say the New York newspaper ... did a great service – to their old cronies in the burglary trade." Additionally, a Newsday report identifies four concrete examples of negative impact: "Inmates are taunting corrections officers" at an area jail; one of the counties' sheriffs says that it's "hurting law enforcement as a whole"; a Rockland County Democratic legislator who currently doesn't own a gun says "he now fears for his safety" and will get one; and a divorced woman who says her ex-husband tried to strangle her is worried that "now he can find me." Excerpts from the two news reports follow the jump.

By Tom Blumer | January 3, 2013 | 1:10 PM EST

On New Year's Day, perhaps before he learned that his current employer's enterprise would be sold to Al Jazeera, Current TV's David Shuster took to the bandwidth of the Huffington Post to ask that former NBC/MSNBC colleague David Gregory apologize for his December 23 gun magazine-waving stunt on Meet the Press.

Get a load of the sense of self-importance Shuster gives the Sunday news show (bolds are mine):

By Tom Blumer | November 25, 2012 | 9:34 AM EST

The third page of an unbylined report with an early Saturday time stamp credited to "USA Today" carried at the Jackson, Mississippi Clarion Ledger (like USAT, a Gannett Company) claimed that "Walmart heiress Alice Walton expressed solidarity with Walmart's striking workers."

Putting aside whether or not an action taken by what the company estimated may have been fifty associates is a "strike" or a "temper tantrum," the claim was not true. USA Today fell for a hoax. Following the jump are several paragraphs from the Clarion Ledger report and an LA Times writeup identifying the hoax. Additionally, I learned that Alice Walton's Crystal Bridges Museum was the object of Occupy and union movement protests when it opened a year ago.

By Tom Blumer | November 18, 2012 | 9:43 PM EST

A video at CNN with reporting by Sara Sidner from Gaza tells us "how a small child became a symbol of civilian casualties." Some of her narrative: "A scene no parent should ever have to endure"; "Four year-old Mahmoud Sadallah lies dead in the arms of a neighbor, a child of Gaza, another victim of an airstrike"; "we saw no evidence here of military activity." There's even a scene where Ms. Sidner reports having to flee where she is currently reporting because "there are airstrikes" and "rockets." Since Hamas doesn't have an air force, we're supposed to assume that Israel's military is responsible for Mahmoud's death.

Except, as Joel Pollak at Breitbart noted this morning, others have shown that Sidner wants us to believe isn't the truth (bolds are mine throughout this post; links are in originals presented):

By Tom Blumer | November 18, 2012 | 10:51 AM EST

In her "Sunday Roundup" post at the site which bears her last name, Arianna Huffington supported that notion that "This week, America finally began questioning the judgment of its generals," but lamented that the scrutiny is over "sexual conduct rather than military conduct."

Fine, that's her opinion. But what's really odd is that she apparently thought that referencing a headline found at the Onion would be seen by readers as meaningful support for her argument (HT to a NewsBusters tipster):

By Brent Bozell | November 13, 2012 | 11:10 PM EST

Mark Thompson, a former director-general of the British Broadcasting Corporation, began his new job Monday as president and CEO of The New York Times. The lack of embarrassment was remarkable. Thompson claimed he was the worst kind of ignorant buffoon, knowing nothing about the massive sex-abuse scandal – and then its censorship – that’s rocking the BBC.

Scotland Yard has been conducting a criminal investigation into allegations of child sex abuse by the late disc jockey and TV personality Jimmy Savile over six decades, describing him as a "predatory sex offender.” In mid-October, the metropolitian police stated they were pursuing over 400 lines of inquiry based on the testimony of 300 potential victims. Chris Patten, the head of the BBC’s government body called it “this great tsunami of filth.” BBC’s “Newsnight” was about to broadcast an expose last December – but BBC bosses spiked it, and incredibly, aired Christmas tributes to Savile instead.

By Ryan Robertson | November 12, 2012 | 6:04 PM EST

On everyone's mind this morning was the resignation of CIA Deputy Director David Petraeus on Friday. Liberal radio talk show host Bill Press did his best to catch his listeners up on the details of the scandal, but then went on a rant asking why it's even an issue.

At no point in his defense of the former Army general and CIA chief did Press bring up the impending hearing concerning Libya on Capitol Hill that Petraeus was scheduled to appear before, nor did he think an FBI investigation was necessary -- despite the confidentiality agreement Petraeus submitted to before accepting one of the highest, if not the highest-level security clearance job there is in the federal government [ video below, MP3 audio here ]:

By Tom Blumer | November 1, 2012 | 3:51 PM EDT

Earlier today, NewsBusters publisher and Media Research Center President Brent Bozell accurately noted that the Big Three TV news networks are "as guilty in ... (the Benghazi) cover-up as is the administration." He did so based on the fact that "For the sixth night in a row, ABC World News, CBS Evening News, and NBC Nightly News refused to give one single second of coverage to a Fox News report that the Obama Administration denied help to those attacked and killed by terrorists at the US consulate in Benghazi on September 11."

Not that it mitigates the legitimacy of Mr. Bozell's outrage, but one can take some comfort in the fact that fewer people are tuning in to the three nightly news broadcasts than were doing so a year ago, and that their ratings in the 25-54 demographic in the past five weeks are down by almost 20 percent from the same five-week period during the 2008 presidential cycle. A table containing individual results from the past two weeks and the average results from the past five is after the jump (a previous NewsBusters post on the first three weeks is here).

By Ryan Robertson | October 25, 2012 | 10:50 PM EDT

While President Obama's record-breaking pace to raising a total of $1 billion earlier this month received significant media attention, there was little if any curiosity among the traditional press about how he was on track to achieve such an unprecedented milestone in presidential fundraising. The broadcast networks in particular have not bothered to mention the growing scandal that is being scrupulously pieced together by alternative media outlets.

An independently-owned website Obama.com (redirects to official site here) has been suspected of accepting millions of dollars worth of illegal foreign donations for months now. Despite all the speculation and accusations coming from a nonprofit organization known as the Government Accountability Institute (GAI), no action had been taken until recently.

By Tom Blumer | October 17, 2012 | 1:21 PM EDT

Just before 1 p.m. ET, Rush Limbaugh said the following about CNN's Candy Crowley and her performance as "moderator" last night in the second presidential debate: "In the real world, she would have committed career suicide last night."

Well, Rush, don't discount her ability to self-immolate just yet. The Washington Post reports that Crowley is backtracking on her backtrack (HT PJ Tatler):