Media Scandals

By Brent Bozell | March 14, 2012 | 3:04 PM EDT

Dear Mr. Griffin,

Your network, working on marching orders from Media Matters, is on a mission to take Rush Limbaugh off the air. Far from being an independent journalistic enterprise, MSNBC is the very essence of a political lapdog of the far left.

Just last night on MSNBC, Ed Schultz, Al Sharpton, and Lawrence O’Donnell all devoted time on their programs attacking Rush. In each case, they grabbed at thin air looking, looking, looking for the opportunity shamelessly to keep the story alive.

By Ken Shepherd | March 13, 2012 | 4:58 PM EDT

Andrea Mitchell is no newbie to journalism. In fact, in 2010, she was given the Taishoff Award for Excellence in Broadcast Journalism by the National Press Foundation. She's in good company with Brit Hume and the late Tim Russert among previous recipients of the award. But alas, the MSNBC anchor displayed no "excellence in journalism" with her brief, softball interview today with Robin Morgan of the liberal Women's Media Center.

Mitchell brought Morgan on to discuss her group's petition drive to request the FCC to ban Rush Limbaugh from the airwaves. The WMC's argument is that Limbaugh engages in "hate speech" which is not in the "public interest" and hence cause to push him off the air. Below the page break I've listed in bullet points the questions Mitchell posed to Morgan, which, as you can see, are all softballs meant to advance Morgan's talking points:

By Cal Thomas | March 9, 2012 | 5:59 PM EST

The first apology by Rush Limbaugh, posted on his website over the weekend, sounded forced, qualified, almost defensive. The second, broadcast live on his Monday show, sounded sincere and heartfelt.

Rush Limbaugh did something not usually associated with either himself or bombastic talk radio. He apologized for calling a woman a "slut" and a "prostitute."

By Ken Shepherd | March 8, 2012 | 12:26 PM EST

Updated at bottom of post | This morning, NewsBusters publisher and Media Research Center founder Brent Bozell sent letters to Jay Farner and David Friend, the presidents of Quicken Loans and Carbonite, respectively, addressing the hypocrisy of how their companies pulled out of the Rush Limbaugh program over comments for which the conservative talker has since apologized, even as they continue to advertise on the programs of hateful left-wing radio hosts.

For example, Carbonite continues to advertise on Ed Schultz's radio program, although he maliciously slammed conservative author Laura Ingraham in May 2011 as a "right-wing slut" and "a talk slut."

By Michelle Malkin | March 7, 2012 | 4:44 PM EST

I'm sorry Rush Limbaugh called 30-year-old Georgetown law student Sandra Fluke a "slut." She's really just another professional femme-a-gogue helping to manufacture a false narrative about the GOP "war on women." I'm sorry the civility police now have an opening to demonize the entire right based on one radio comment — because it's the progressive left in this country that has viciously and systematically slimed female conservatives for their beliefs.

We have the well-worn battle scars to prove it. And no, we don't need coddling phone calls from the pandering president of the United States to convince us to stand up and fight.

By Ken Shepherd | March 7, 2012 | 3:47 PM EST

Continuing her network's anti-Limbaugh drumbeat today, MSNBC's Tamron Hall interviewed a little-known feminist activist by the name of Shaunna Thomas of the equally unfamiliar group UltraViolet, which is campaigning to deprive Rush Limbaugh of all of his sponsors. UltraViolet, apparently, is famous for pushing the specious and ultimately discredited claims about a supposed anti-abortion clinic bias by the iPhone 4S's speech recognition software.

To her credit, Hall noted that liberals like Bill Maher have said equally if not more offensive things than Limbaugh and not been called out on it, citing a tweet by none other than former White House aide Austan Goolsbee. "What do you make of this back and forth of, well he did it, but so did he?"

By Tom Blumer | February 20, 2012 | 2:54 PM EST

During his first hour today, Rush mentioned the reaction of Peter King at Sports illustrated in King's "Monday Morning Quarterback" collection to a paragraph in the magazine's cover story on Jeremy Lin, the New York Knicks' point guard who has broken through from obscurity to phenom during the past two weeks. What King wrote is indeed an interesting giveaway of what I believe is a common but unsupportable media perspective, namely that students at and graduates of elite upper-echelon universities like those in the Ivy League are presumptively free of overt racism, because, well, they're all so enlightened.

Uh, no. As Pablo S. Torre reveals in said cover story:

By Tom Blumer | January 13, 2012 | 12:02 PM EST

UPDATE: James Pethokoukis at the American Enterprise Institute's blog has more, including the possibility that the original story misidentified "Bain Consulting," as well as a theory as to the story's original source.

It looks like someone ran with something they thought was too good to check.

A retraction described as a "Correction" currently on CNBC's web site tells readers: "A previous story incorrectly reported that Mitt Romney's former firm, Bain & Co., was part of a team of consulting companies that advised President Barack Obama on a decision to shutter car dealerships during the auto bailout. Bain & Co. said it has no connection to the "Bain Consulting" firm referenced in government documents." Several bloggers excerpted the original report, including Ed Morrissey at Hot Air. Some of what he captured follows:

By Tom Blumer | November 27, 2011 | 9:02 AM EST

Imagine if it were discovered that free-market think tanks were caught vetting scripts of Fox News programs, intervening to prevent free-market sceptics from receiving air time, and consulted with the network about how it should alter its programing in a free-market direction. The howls of outrage would be loud, long and unrelenting from other news networks, the wire services, and leading U.S. newspapers.

What I have just described, and more, characterizes a decade-long relationship between the British Broadcasting Corporation and UK-based climate scientists at the University of East Anglia (UEA) -- except that the BBC is government-funded and disproportionately controls the flow of broadcast news in the UK. What the UK Daily Mail has revealed today as part of its ongoing review of the second set of Climategate emails released before Thanksgiving has caused Benny Peiser of the Global Warming Policy Foundation to write that the BBC is "in cahoots with Climategate scientists." What follows are excerpts from the David Rose's Daily Mail story (bolds are mine):

By Tom Blumer | November 16, 2011 | 8:57 PM EST

Five weeks ago, Dan Gainor of the Media Research Center's Culture & Media Institute thoroughly documented (at NewsBusters; at MRC) how "two separate news unions, including the newspaper guild, the recognized union for many print and online journalists, and the Writers Guild of America, East (WGAE) are fully behind the radical message of Occupy Wall Street."

Now that the Occupy encampments are largely being put out of their disease-infested, crime-plagued misery by big-city mayors finally recovering a tiny bit of their sanity, a visit to the home page of The Newspaper Guild, which, as Dan noted, is part of the CWA (Communications Workers of America) and represents workers at the Associated Press and many individual publications, indicates that they are fully behind what the Occupiers hope is the next stage of their disorderly incoherence. The graphic currently at the top of the guild's home page, which is the same as the one currently found in an entry at OWS's main site, follows the jump:

By Noel Sheppard | November 13, 2011 | 11:52 PM EST

When CBS's Steve Kroft recently asked House Minority Leader Nancy Pelosi (D-Calif.) some penetrating questions about stock purchases she and her husband made, the internet was abuzz with rumors about an upcoming 60 Minutes installment about the wealthy couple that have been known to use her political interest for their mutual benefit.

Unfortunately, this Sunday's 60 Minutes piece about Congressional insider trading cherry picked from author Peter Schweizer's soon to be released book "Throw Them All Out" to make it look like this is largely a Republican scandal (video follows with commentary):

By Tom Blumer | November 12, 2011 | 9:21 AM EST

I went to the Associated Press last night to see what the self-described Essential Global News Network would have to say about the murder which took place in Oakland on Thursday afternoon "near" that city's increasingly disgusting and dangerous "Occupy" camp.

Here's what I found, as written by Terry Collins (the report has since been updated and its 7:07 a.m. today version is saved here, but the paragraph which follows was also present last night; bolds are mine throughout this post):