Google

By Tom Blumer | June 18, 2013 | 11:23 PM EDT

A search at Google News on "households food stamps record" done at 9 p.m. ET (not in quotes, sorted by date, with duplicates and similar items) returned three items. Two are at the Daily Caller (here and here); and the other is at Reason.com. Program statistics for March, the latest month available, show that a record 23.12 million households -- one in every five in the U.S. -- received food stamp benefits. At 47.73 million, the total number of persons receiving benefits was only 65,000 below the record set in December. In 2008, average participation was less than 29 million.

That search result shows, despite the fact that records are supposed to be news, that the establishment press is completely uninterested in communicating the fact that the food stamp program continues to grow, though very slowly, even as the economy supposedly recovers. There is one number that the press has been citing frequently, namely the number of people who might be removed from the food stamp rolls if language attempting to limit the program to people who are truly in need remains in the otherwise bloated disaster known as the farm bill. 

By Tom Blumer | June 9, 2013 | 4:59 PM EDT

Although there are stories at Fox News and the Daily Caller, there appears to be almost no interest on the part of the establishment press in covering the Treasury Department's failure to report over 99% of its conference costs when Oklahoma Republican Senator Tom Coburn asked for an itemized listing a year ago.

The Politico, the repository for stories which cause Democrats and the left discomfort that the rest of the press would prefer to ignore ("Oh, the Politico did something with it, so we don't have to"), buried the item in a "Morning Tax" report Thursday. Writer Lauren French held off as long as she possibly could presenting how the $50 million in omitted IRS costs dwarfed the measly $500,000 which was reported (paragraph breaks added by me; bolds are mine throughout this post):

By Tom Blumer | June 9, 2013 | 12:01 PM EDT

A week ago (at NewsBusters; at BizzyBlog), I wrote up a post on the Miami Herald's coverage of how the chief of staff of Florida Democratic Congressman Joe Garcia had admittted to attempting to orchestrate "a sophisticated scheme to manipulate last year’s primary elections by submitting hundreds of fraudulent absentee-ballot requests."

I also noted that the story, which broke on Friday, May 31, was "getting very little notice," but that perhaps "the amount and scope of national coverage will increase when the work week starts." Well, the official work week has ended, and there has been almost no coverage anywhere, despite Congressman Garcia's stunning reaction to the news reported in a separate June 1 Herald story (bolds are mine):

By Matthew Sheffield | June 6, 2013 | 6:46 PM EDT

In a bizarre speech, Google executive chairman Eric Schmidt blasted the news media, saying reporters “don’t believe in facts” when it comes to their coverage of the discussion over whether or not humans are increasing the Earth’s temperature.

But Schmidt was not talking about the fact that the Earth’s median temperature has not increased in over 10 years or that the Earth has experienced ice ages when the atmospheric CO2 content was 5 times its current amount. Instead, the top Obama adviser was ranting against “liars” who do not believe in anthropogenic global warming.

By Tom Blumer | June 5, 2013 | 10:33 PM EDT

A Google News search on ["Susan Rice" "executive privilege"] (typed exactly as indicated between brackets) returns two stories. The main one is at Fox News, where K.T. McFarland pointed out that President Obama, now that he has appointed Susan Rice to be his National Security Adviser, can invoke executive privilege to keep her from testifying before Congress. The second is at Mediate, and notes that McFarland said the same thing to Fox News Channel anchor Martha MacCallum earlier today.

Among those who conveniently didn't catch this: Frank James at NPR, who didn't identify the executive privilege dodge in his "5 Takeaways From Obama's Susan Rice Appointment"; the Associated Press, whose three Wednesday items on Rice (here, here, and here) don't mention it, and where a search on "executive privilege" (not in quotes) returned nothing relevant; and the Politico, where a search on "Rice executive privilege" (not in quotes) also returned nothing relevant. Excerpts from McFarland's column, with harsh words about Rice's lack of qualifications, follow the jump (bold and italics are hers except final paragraph):

By Tom Blumer | June 2, 2013 | 2:54 PM EDT

This has to be an imaginary story, right? Most Democrats and others on the left continue to insist that voter fraud is not a problem, even in the face of examples like Minnesota U.S. Senator Al Franken, whose 312-vote "victory" margin in 2008 may have entirely consisted (and then some) of illegal votes by felons in just one county.

More recently, it seems that the claim is under revision. A Democratic Party county chair, in a Cincinnati Enquirer story about three out-of-staters who voted or attempted to vote in Ohio,  is reported to have "long said there is no evidence of systemic fraud." Well, though they were were prevented from casting illegal ballots, a Florida Democratic congressman's chief of staff and his alleged cohorts definitely attempted large-scale "systemic" fraud last year. The Miami Herald, which played an important investigative role, had the story on Friday. A Google News search on relevant terms indicates that it's getting very little notice (15 items in total, most in Florida). Excerpts from Patricia Mazzei's Herald story follow the jump (bolds are mine):

By Tom Blumer | May 24, 2013 | 11:09 PM EDT

A Google News search on "Sweden riots" done tonight at 10 PM ET (not in quotes, sorted by date, with duplicates) returned 314 items. Adding the word "Muslim" to the search reduced the number of results to nine. Fewer than a handful are from establishment press outlets, and one of those only appeared in the search results because a commenter and not the story's writer used the M-word.

That pretty much tells you all you need to know about the determined denial of reality in which the worldwide press is engaged in reporting riots in the suburbs of Stockholm, which have entered their fifth day. The Associated Press, as would be expected, is a willing participant in that exercise, as the following headline which could have been (any maybe was) written by an Occupy movement member and the accompanying excerpt from a Thursday afternoon story filed by the wire service's Malin Rising demonstrates (bolds are mine throughout this post):

By Tom Blumer | May 20, 2013 | 2:14 PM EDT

Saturday, David Espo at the Associated Press, aka the Administration's Press, engaged in an execrable exercise in advocacy journalism entitled "Obama Agenda Marches on Despite Controversies."

Yesterday (at NewsBusters; at BizzyBlog), I took apart Espo's claim that there is a "lack of evidence to date of wrongdoing close to the Oval Office" by showing that in at least five situations -- Fast and Furious, Benghazi, IRS targeting, AP phone snooping, and HHS's shaking down of insurance companies to fund ObamaCare promotions -- have all been known by people who directly report to the President, and are thus just one step away from him. On Sunday evening, the Wall Street Journal reported that in the case of the IRS targeting, it's a lot less than one step (bolds are mine):

By Tom Blumer | April 21, 2013 | 12:21 PM EDT

An unbylined Associated Press report (graphic saved here) appearing at ABC News (time-stamped 9:51 a.m. at the AP's main national site; graphic saved here) reports that Boston Mayor Tom Menino appeared on ABC's "This Week" and said, in the AP's words, that "the suspects in the Boston Marathon bombing acted alone."

The brief AP report's third paragraph then has Menino saying, again in AP's words, that "another person was taken into custody" after "a pipe bomb was found in another location." This apparent inconsistency seems to be an attempt by the mayor to minimize the degree of homegrown "sleeper cell" concerns, especially in light of reports containing a cascade of contradicting details which follow the jump.

By Tom Blumer | March 26, 2013 | 7:58 PM EDT

Sometimes one learns interesting things perusing stories at tech web sites.

A report by Michelle Maisto at Eweek about Yahoo CEO Marissa Mayer has one nugget of information which has been out there for a while, and another which I believe hasn't been and still isn't widely known about both Mayer and her former employer Google. Both items indicate to me that Mayer as a woman and the two tech companies involved are getting free passes from the press which a male CEO and non-tech would likely not receive. Excerpts follow the jump (internal link is in original; bolds are mine):

By Tom Blumer | March 6, 2013 | 4:07 PM EST

President Obama's sequester-related press briefing on March 1 contained the usual fibs. Examples include but are certainly not limited to the following: "We've already cut $2.5 trillion in our deficit," when the entire amount involved is something which might happen in the future; his claim that his State of the Union laundry list "is the agenda that the American people voted for," when many of the items involved were never mentioned during the 2012 campaign; and that the sequester is "happening because of a choice that Republicans in Congress have made," despite the fact that his advisers with his personal approval originated the idea in 2011 and the reality that he was under no compulsion when he signed the bill setting it in place last week.

Since then, while the establishment press has largely ignored it, the Washington Post's Glenn Kessler has twice honed in on a relatively small but clearly refutable statement Obama uttered that day: "Starting tomorrow, everybody here, all the folks who are cleaning the floors at the Capitol ... they're going to have less pay. The janitors, the security guards, they just got a pay cut, and they've got to figure out how to manage that. That’s real." No it's not.

By Tom Blumer | February 28, 2013 | 7:26 AM EST

On Monday, the Insitute for Illinois' Fiscal Sustainability (IIFS), an outfit associated with the Civic Federation, a "nonpartisan" organization which appears to have leftist instincts and funding, warned that the state government's $8 billion stack of unpaid bills will grow to $22 billion in five years. IIFS correctly blames out of control pension costs, and recommends several reforms which don't seem to match the urgency of the situation.

One thing the report doesn't do, concerning which the press appears to be completely incurious, is estimate how long it will take vendors in President Barack Obama's Democrat-dominated home state to get paid if the backlog of unpaid bills really becomes that large. The answer, in brief, is: "so long that no one with a brain will want to do business with the state, likely causing its government to completely collapse."