Google

By Tom Blumer | August 14, 2014 | 2:58 PM EDT

Give the New York Daily News credit for surfacing a video which originally appeared at Ed Notes Online, a publication whose "about" page says it opposes "the education corporate-based reforms ... undermining the public school system" and exposes "the motives behind the education deformers."

The video shows Michael Mulgrew, the president of New York City's United Federation of Teachers, threatening to "punch you in the face and push you in the dirt" if you oppose the nationally imposed and controlled Common Core standards, and from all appearances laying claim to America's children as the property of its teachers. Give the rest of the establishment press — which routinely pounces on inflammatory statements coming from the right and distorts others into making them appear to be — demerits for almost completely failing to expose an education tyrant. Video and excerpts from the Daily News's coverage follow the jump.

By Tom Blumer | July 26, 2014 | 11:58 AM EDT

It seems that Democratic National Committee chairperson Debbie Wasserman Schultz has herself programmed to automatically criticize any Republican governor in the U.S. for refusing to implement a state Obamacare exchange.

Wasserman Schultz made that contention on Tuesday about Nevada Governor Brian Sandoval. She did so on Nevada's "Ralston Reports," a TV program hosted by Jon Ralston, whose bio indicates that he is "a contributing editor at Politico Magazine" and that he has appeared "on national television, including programs on MSNBC, FOX and PBS." There's only one problem: Nevada tried to set up an Obamacare exchange, but decided to "scrap its crippled Obamacare exchange and join the federal HealthCare.gov for at least a year." Video and a transcript follow the jump.

By Tom Blumer | July 18, 2014 | 3:38 PM EDT

The Obama administration is probably wondering why so many people of all political stripes don't believe that they take foreign policy seriously, up to and including charges that the president and his minions are doing the equivalent of fiddling as some parts of the world burn, and others threaten to.

I don't see why would anyone think that (in case it's not obvious, that's sarcasm). After all, wasn't Bush 43 press secretary Ari Fleischer linking to a friend's column on men's suits after the Bali bombings in 2002? And didn't the London bombings in 2005 lead the otherwise hapless Scott McClellan to wax eloquent on the importance of tie-shirt coordination? The answer to both of those questions is, "Of course not." But yesterday, on a day when Israel invaded Gaza, pro-Russian forces shot down a passenger airliner with almost 300 aboard, and diseases this country hasn't seen in decades continued to be carried over the U.S. Mexican border by "Unaccompanied Alien Children" (that DHS's term), State Department spokesman Jen Psaki tweeted on the dreadfully important topic of how you can be "informed" and fashionable (HT The Blaze):

By Tom Blumer | July 10, 2014 | 12:44 AM EDT

At the Politico Wednesday afternoon, Jonathan Topaz covered Texas Democratic Congressman Henry Cuellar's sharp criticism of President Barack Obama's failure to visit the nation's southern border, or for that matter any of the detention centers set up for "Unaccompanied Alien Children" (the Department of Homeland Security's term).

The Politico is where many stories the rest of the establishment press would rather not cover go to die; they then appear to say, "Well, the Politico covered it, so we don't have to." During the Reagan, Bush 41 and Bush 43 presidencies, the press went with saturation coverage of Republicans who criticized a president from their party. The degree of coverage in Cuellar's situation is quite the opposite, even though, as we shall see, the White House has contacted him in an attempt to convince him to shut up.

By Tom Blumer | July 9, 2014 | 2:29 PM EDT

Former New Orleans Mayor Ray Nagin was sentenced to 10 years in prison today on fraud, bribery and related charges. In a January 2006 appearance on PBS's Tavis Smiley Show, Nagin, who in many several previous news reports had been described as a Republican who became a Democrat once he sought political office, told Smiley that he "never was a Republican" and he has been a "life-long Democrat."

As would be expected, several media outlets are failing to report Nagin's declared status as a "life-long Democrat." A particularly egregious example is at USA Today (saved here for future reference, fair use and discussion purposes, and in case USAT makes revisions; HT longtime NB commenter Gary Hall; bolds are mine):

By Tom Blumer | June 26, 2014 | 12:32 PM EDT

News reports indicate that Vincent A. "Buddy" Cianci, who was Mayor of Providence, Rhode Island from 1975 to 1984 and 1991 to 2002, is again running to be mayor of the Ocean State's capital city. The opening sentence at the Associated Press's Thursday morning story calls him a "twice-convicted felon who led Providence as mayor for 21 years," who is going "to run as an independent."

Local web news outlet GoLocalProv reports that "Cianci has filed papers Wednesday declaring his candidacy for Mayor of Providence - as an Independent." Cianci's Wikipedia entry indicates that he was a Republican from 1974 until December of 1982, and has been an independent for the past three decades. All of this makes it mystifying how a Google search on the former two-time mayor's name, as seen after the jump, could tag him as a Republican:

By Tom Blumer | June 3, 2014 | 1:27 AM EDT

A month ago, I noted that the establishment press has ignored an especially pernicious program undertaken by Eric Holder's Department of Justice and the Obama administration's regulatory apparatus, namely Operation Choke Point.

On Thursday, a strong 321-87 bipartisan majority of the House passed H.R. 4660, the "Commerce, Justice, Science, and Related Agencies Appropriations Act (of) 2015." Among its provisions: "Sec. 554. None of the funds made available in this Act may be used to carry out Operation Choke Point." The final bill's supporters included 204 Republicans and 117 Democrats. The establishment press has ignored the vote. Excerpts from Kelly Riddell's Friday coverage at the Washington Times follows the jump (bolds are mine throughout this post):

By Scott Whitlock | May 27, 2014 | 2:22 PM EDT

The liberals at Google honored radical environmentalist Rachel Carson on their home page, Tuesday, in honor of what would have been her 107th birthday. With the Google logo in the background, an illustration featured the late Carson in the wilderness, next to birds, turtles and butterflies. Clicking on this picture will bring web browsers to a search of all things Carson. Journalists, Al Gore and Hollywood have long lauded the activist. But few of them have questioned her accuracy or impact. 

Carson's claim to fame came when she published Silent Spring in 1962. The book warned of the dangers of pesticide to birds and lobbied for banning the chemical DDT. However, this contention turned out to be flat-out wrong and has had deadly consequences. As San Jose State University entomologist J. Gordon Edwards explained: "This implication that DDT is horribly deadly is completely false.  Human volunteers have ingested as much as 35 milligrams of it a day for nearly two years and suffered no adverse effects.  Millions of people have lived with DDT intimately during the mosquito spray programs and nobody even got sick as a result." 

By Tom Blumer | May 24, 2014 | 12:51 AM EDT

The press continues its disinterested fiddling while the royal mess known as Obamacare burns through money and exhausts the patience of those attempting any kind of oversight.

One of the more obvious examples of this is how the Washington Post's May 17 story on errors in calculating Obamacare subsidies has gone absolutely nowhere. About one-third of the 20 results returned in a Google News search on "healthcare subsidies" (not in quotes) at 11 p.m. ET Friday evening were partial reprints or rewrites of the original story by WaPo reporters Amy Goldstein and Sandhya Somashekhar. Most of the remaining results were from center-right outlets, while a few came from medical sites. The results didn't change much when searching on "health care" instead of "healthcare." What the WaPo pair reported is a breathtaking cacophony of incompetence which, as Heritage noted last year, won't even "solve" itself when Obamacare enrollees file their 2014 tax returns. Goldstein and Somashekhar also missed an opportunity to make a fundamental point, which is that everyone who has enrolled has some exposure.

By Tom Blumer | May 16, 2014 | 10:08 AM EDT

Did you catch the story about those conservative Republican male chauvinist pig politicians in Florida who think that it was a waste of time to pass a bill which would make it a crime for a guy to secretly administer an abortion-inducing drug to a spouse or partner he impregnated? How utterly outrageous ... Wait a minute ... It was Democratic National Committee Chairwoman Debbie Wasserman Schultz who said that? C'mon, that's not possible. What? There's audio of her saying that on a Florida public radio station? Get outta here. If that were true, the press would be printing and broadcasting stories on her outrageous statement 24/7 ... wouldn't they?

Well, no. The audio of Wasserman Schultz can be found here at WFSU in Tallahassee. Excerpts from the related report by Sascha Kordner follow the jump:

By Tom Blumer | May 14, 2014 | 10:39 AM EDT

The government is paying private contractor Serco $1.2 billion over five years — and likely more, as will be seen later — to process paper Obamacare applications. In turn, according to a report by television station KMOV, Serco has hired and continues to pay a reported 1,800 workers who have virtually no work to do.

Massive waste like this should develop into a national story and create a journalistic swarm. If it does, it will be unusual, because the press has been avoiding stories which make President Barack Obama's "signature accomplishment" of state-controlled health care look bad like the plague. We'll see if it's different this time. The KMOV report follows the jump (HT Gateway Pundit's Progressives Today blog):

By Tom Blumer | May 14, 2014 | 12:20 AM EDT

According to a Government Accountability Office report released in March but inexplicably only getting attention just now, the pain resulting from last year's sequestration "cuts," which were mostly reductions in the growth of spending in comparison to the previous year, bore no resemblance to the Armageddon-like warnings which preceded their imposition. Only one federal employee was laid off. You read that right — one. Only seven agencies out of 22 furloughed any employees, and they were ultimately given $2 billion in back pay.

What the results exposed by the GAO demonstrate, in addition to the fact that the government had plenty of places to cut and funds to access to keep its operations going without meaningfully affecting the federal workforce, is either that almost nobody in the establishment press cared about what the GAO had to say, or that if they did, they didn't believe that they should tell the nation that the Obama administration's scare tactics had no basis. Excerpts from one of the establishment press reports I found via CBS News's Stephanie Condon predictably turned the whole thing into a "Republicans attack" exercise: