Blogs

By Tom Blumer | November 18, 2014 | 8:25 PM EST

As I noted yesterday, the Associated Press, aka the Administration's Press, finally broke down on Friday and mentioned the name "Jonathan Gruber" in a news story — a Friday afternoon item which, among other things, dishonestly attempted to distance the Affordable Care Act advisor from his long acknowledged and celebrated (until recently) "architect" role.

As of early this evening, the only other AP mention of Gruber has come in an unbylined Sunday morning story on President Barack Obama's insistence that, in AP's words, "the American public was not misled about certain provisions of his health care law," and that, again in AP's words, "there was no provision of the health care law that was not extensively debated and was not fully transparent." The terse, "Now will you people please go away?" five-paragraph report follows the jump:

By Tom Blumer | November 17, 2014 | 11:42 PM EST

The Associated Press, aka the Administration's Press — the entity which to our great misfortune is considered the de facto news source of record by the nation's establishment press — finally broke down several days ago and mentioned the name "Jonathan Gruber" in a news story.

Of course, the wire service saved Philip Elliott's story for Friday afternoon to minimize its visibility; the time stamp at the AP's national site is 4:20 p.m. ET Friday; that's only a minute later than the 3:19 p.m. CT time stamp found here at the earliest Google News entry I could find. Elliott largely made the story almost entirely about Republicans' and conservatives' reactions to what Gruber has said — as if they're the only ones who should be deeply troubled about Gruber's insulting descriptions of the American people and the fundamental dishonesty involved in drafting and passing the Affordable Care Act, aka Obamacare, in early 2010. But he also quite dishonestly tried to claim that Gruber wasn't even an "architect" of the law (bolds and numbered tags are mine):

By Tom Blumer | November 17, 2014 | 12:14 AM EST

On Saturday (at NewsBusters; at BizzyBlog), I noted the hypocritical fury of Linda Greenhouse at the New York Times that the Supreme Court has taken on the King v. Burwell case over the legality of Obamacare subsidies in states which don't have their own Obamacare exchanges.

I need to address another item of Greenhouse gas contained therein, namely her claim that the Affordable Care Act requires no one to "spend more than 8 percent of his or her income of health insurance." That's only true if one chooses not to get covered.

By Tom Blumer | November 15, 2014 | 9:14 AM EST

Linda Greenhouse covered the Supreme Court for the New York Times for 30 years until accepting a downsizing buyout in 2008. She continues to write bi-weekly columns there.

Greenhouse is absolutely appalled that the King v. Burwell lawsuit has gotten to the Supreme Court. As will be seen, she's also quite selective in her outrage.

By Tom Blumer | November 13, 2014 | 8:22 PM EST

I think this makes six videos (CNN says they have Number 4, and I believe this is Number 5) of Obamacare co-architect Jonathan Gruber giving away the Obama administration's comprehensively deceptive game in drafting and promoting the Affordable Care Act, aka Obamacare.

The most relevant 40-second snip is at the YouTube account and a Thursday afternoon post by the indispensable Jim Hoft at Gateway Pundit. It's a small portion of a 33-minute June 2012 interview of Gruber at PBS's Frontline. The most important revelation is that President Barack Obama was in the room and actively participating in, if not leading, a discussion about how to effectively take away the tax benefits of the most generous healthcare plans which were then being offered in the marketplace. What resulted is now known as the "Cadillac Tax." But there is much more to that Frontline video.

By Tom Blumer | November 13, 2014 | 4:10 PM EST

Amy Crawford of the Associated Press, who wrote the wire service's original Sunday story about a proposed first-in-the-nation ban on the sale of all tobacco products in the town of Westminster, Massachusetts, covered the town's Wednesday night public hearing.

While it's nice that Crawford followed up on her original story, her opening paragraph, based on the facts as I understand them and coverage I have seen elsewhere, was very misleading:

By Tom Blumer | November 13, 2014 | 9:35 AM EST

Well, if this doesn't beat all.

Based on excuses provided by 63 people (35 percent) out of a "smallish sample" (I'll say) of 181 nonvoters, the Washington Post's Christopher Ingraham whined on Wednesday (HT Twitchy) about how "scheduling conflicts with work or school" kept people from voting last Tuesday. This alleged problem calls for solutions like "requiring employers to allow flexible scheduling on voting days," "making election day a national holiday," and/or "requiring eligible citizens to vote." Even if you buy the "I was working" excuse — which I don't — Ingraham acts as if other means of voting don't exist, when of course they do.

By Matthew Balan | November 12, 2014 | 4:38 PM EST

The European Space Agency made history on Wednesday, after its Philae lander touched down on Comet 67P/Churyumov–Gerasimenko – the first spacecraft to land on a comet. CNN, Fox News Channel, and MSNBC all interrupted their regular programming with the breaking news. However, a vocal group of leftists on Twitter brushed this stunning development aside to berate one of scientists taking part in the interplanetary endeavor – for his choice in Hawaiian shirts.

By Tom Blumer | November 12, 2014 | 12:42 AM EST

If Jonathan Gruber, the Obama administration and the establishment press thought that Gruber's faux mea culpa appearance on MSNBC Tuesday afternoon would get them off the hook and avoid the need to deal with and cover the Obamacare architect's exposure of the left's mendacity, they were sadly mistaken.

There's yet another damning "stupid voters" video. Megyn Kelly was all over it Tuesday night, exposing the defiantly silent White House's and others' former financial and emotional love for and dependence on the MIT economist's work.

By Tom Blumer | November 11, 2014 | 8:50 PM EST

Far be it from me to talk a leftist columnist out of an ignorant, self-satisfied position which might, if anything, cause his fellow travelers to hit the accelerator a little less aggressively in future political campaigns.

At the Atlantic on Monday afternoon, Richard Reeves, policy director of the Center on Children and Families at the Brookings Institution, claimed that the left shouldn't be so glum after Tuesday's election results, because "progressive policies are working." His very first graph makes a mockery of his claim:

By Tom Blumer | November 11, 2014 | 4:31 PM EST

David Weigel's writeup this afternoon at Bloomberg Politics ("Meet the Mild-Mannered Investment Advisor Who's Humiliating the Administration Over Obamacare") is about the guy who has found at least two incriminating videos of Jonathan Gruber revealing the true intentions behind the Affordable Care Act. In some respects, it's well done and interesting.

What's not well done is Bloomberg's choice of the pull quote to highlight:

By Jeffrey Meyer | November 11, 2014 | 1:38 PM EST

With the GOP set to officially take control of the United States Senate in January, Politico decided it was the perfect time to play up Democrats’ criticism of Senator Jim Inhofe (R-Okla.), incoming Chairman of the Senate Committee on Environment and Public Works, for being “the Hill’s most flamboyant critic of climate research.” In a piece published on November 10, authors Elana Schor and Alexander Burns promoted how “Democrats aspire to make Inhofe the face of GOP knownothingism, while at least one Republican consultant says his style of skepticism could create headaches for candidates up and down the ticket in 2016.”