ABC

By Scott Whitlock | November 25, 2014 | 11:47 AM EST

Despite a four-hour running time, NBC's Today on Tuesday completely ignored the latest developments in the still evolving Veterans Affairs scandal. ABC's Good Morning America and CBS This Morning allowed a combined 30 seconds to the news that the head of the Phoenix VA hospital has been removed. 

By Jeffrey Meyer | November 25, 2014 | 9:55 AM EST

On Monday night, a grand jury in Ferguson, Missouri found no probable cause to indict Ferguson Police Officer Darren Wilson for the shooting death of Michael Brown. Following the grand jury’s ruling, the “big three” (ABC, CBS, and NBC) all broke from their regular prime time programming to announce the decision. Unlike ABC and CBS, NBC Nightly News anchor Brian Williams failed to mention any of the actual facts of the case or legal rationale for the grand jury’s decision when he expressed his dissatisfaction with the case’s outcome. During NBC’s coverage, Brian Williams ignored all of the actual details of the case and even suggested that despite the violence in Ferguson “the bottom line is, this grand jury sitting 25 days, failed to come up with charges after 70 hours and 60 witnesses in all.” 

By Curtis Houck | November 24, 2014 | 8:25 PM EST

On Friday afternoon, it became known that as many as 30,000 emails belonging to former IRS official Lois Lerner that were thought to be lost had been recovered. When it came to reporting this story, however, English-language networks ABC and NBC plus Spanish-language networks Telemundo and Univision have punted on this story and offered no coverage through their Monday evening newscasts.

The only network to cover the story thus far was CBS, which devoted only a meager 26 seconds to it during its Saturday morning newscast, CBS This Morning: Saturday.

By Scott Whitlock | November 21, 2014 | 12:13 PM EST

The journalists at CBS This Morning on Friday downplayed conservative opposition to Barack Obama's amnesty and instead hyped unease about how long it took for the order to be issued Reporter Major Garrett showcased complaints, noting, "For immigration activists long disappointed by White House indifference, it all sounds like a new day." He then featured Lynn Tramonte, the head of an organization supporting Obama's amnesty move. 

By Curtis Houck | November 20, 2014 | 10:38 PM EST

Ahead of President Obama’s speech on immigration on Thursday night, the major broadcast networks all did their parts to push the arguments in favor of his executive amnesty ranging from a whole segment devoted to a family that would benefit from the President’s executive order to promoting one pro-amnesty group.

On the CBS Evening News with Scott Pelley, over two minutes was spent on segment promoting a family of children born in the U.S. with an illegal immigrant mother, who currently is in an Arizona detention center, but now could be allowed to be freed and apply to become a U.S. resident under the President’s executive amnesty.

By Scott Whitlock | November 20, 2014 | 11:47 AM EST

The debate over Barack Obama's planned executive order on illegal immigration has continued to grow, but CBS is ignoring the President's glaring flip-flop, his repeated claims that he doesn't have the "legal" power to take such action. ABC and NBC have both covered Obama's past admissions, but only briefly. In 2014, NBC allowed 12 seconds and ABC a meager 91 seconds

By Curtis Houck | November 19, 2014 | 10:38 PM EST

On Wednesday night, CBS and NBC promoted the White House talking point that previous presidential actions on immigration gives President Barack Obama the proper legal authority to enact executive amnesty the evening before a primetime address to the nation on the topic. 

At no point during the coverage on either network did their reporters mention that this justification is being used despite the President’s previous assertions that he did not have the proper legal means to carry out any sort of mass-reaching executive order on illegal immigration. 

By Scott Whitlock | November 19, 2014 | 11:52 AM EST

In a surprising twist, ABC's Good Morning America, a generally superficial morning program, on Wednesday grilled Barack Obama for flip-flopping on whether he has the legal authority to issue an executive order on immigration.

By Matthew Balan | November 19, 2014 | 7:07 AM EST

NBC's Today on Tuesday was the sole Big Three morning or evening newscast to cover the latest development in the pro-democracy protests in Hong Kong. News anchor Natalies Morales devoted 21 seconds to the city government enforcing a court order to clear out part of the demonstrators' encampment. The protesters have spent nearly two months at the site

By Curtis Houck | November 19, 2014 | 12:11 AM EST

While all three major broadcast networks covered the failed vote in the U.S. Senate to approve the Keystone XL Pipeline on Tuesday night, ABC and NBC neglected to mention that political motivations were behind the vote to aid the reelection efforts of vulnerable Democratic Senator Mary Landrieu of Louisiana that will take place on December 6. 

After previously being held up in the Senate for years, the vote was finally allowed early Tuesday night and fell one vote short of the 60 votes needed for passage as only 14 Democratic Senators joined with all 45 Republicans to approve the measure.

By Curtis Houck | November 18, 2014 | 8:15 PM EST

On Tuesday night, NBC Nightly News continued its streak of ignoring comments made by ObamaCare architect Jonathan Gruber into an 11th day while ABC’s World News Tonight with David Muir finally brought up Gruber’s comments on the “stupidity of the American voter” and the "advantage" of having a “lack of transparency” in getting ObamaCare passed.

Anchor David Muir discussed the story for one minute and 16 seconds with ABC News chief White House correspondent Jonathan Karl and described the situation as a “controversy” and labeled Gruber as “one of the architects of ObamaCare” two days after President Obama brushed off Gruber as merely “some adviser who never worked on our staff.”

By Jeffrey Meyer | November 18, 2014 | 10:32 AM EST

On Tuesday, the Wall Street Journal reported that Jonathan Gruber, one of the architects of ObamaCare, made more than a dozen visits to visit the White House since “Democrats began drafting the law in 2009.” Despite the latest developments in the Gruber controversy, which contradicts President Obama’s line that Gruber was “some advisor who never worked on our staff,” CBS This Morning was the only network morning show to mention the report, giving it a mere 24 seconds during its Tuesday morning broadcast. ABC’s Good Morning America and NBC’s Today ignored the Journal’s report altogether.