Government Agencies

By Tom Blumer | March 25, 2014 | 3:15 PM EDT

A search on the name of James Risen (not in quotes) returns nothing relevant at the Associated Press. All that comes back at the Politico is a link to a post yesterday at Dylan Byers' On Media Blog containing one pertinent sentence: "James Risen slams the Obama administration." Whoopee.

Risen is the Pulitzer Prize-winning American journalist for The New York Times who has been in the Obama administration's crosshairs "in a years-long legal battle against the government to reveal one of his confidential sources, even petitioning the Supreme Court to hear his case." On Monday, according to Andrew Beaujon at Poynter.org, Risen, appearing at at a George Polk Awards conference called Sources and Secrets, went after the Obama administration's heavy-handedness towards the press (bolds are mine throughout this post):

By Tom Blumer | March 25, 2014 | 12:56 AM EDT

On Friday afternoon, Matt Drudge announced in a tweet that "(I) Just paid the Obamacare penalty for not 'getting covered'... I'M CALLING IT A LIBERTY TAX!"

A White House spokesman and the "progressive" press proceeded to thoroughly embarrass itself in its rebuttal attempts. How do I know? Because, four days later, despite the substantial and widely-known uproar, the Associated Press, aka the Administration's Press, doesn't even have a story on the topic; a search at 11:30 p.m. on Monday on Drudge's last name came up empty. If Drudge's detractors had the upper hand, AP would be all over it.

By Tom Blumer | March 19, 2014 | 11:59 PM EDT

Sometimes the saying "better late than never" applies. This isn't one of them.

In a report originally time-stamped on March 18 (HT Sweetness and Light) and revised this afternoon at its national web site, the Associated Press's Ricardo Alonso-Zaldivar and seven other AP reporters found out that Obamacare is putting the screws to many cancer patients. Of course, they didn't phrase it that way, but that's the primary takeaway from their report. The story's headline was so weak that many readers who saw it on their computers, tablets and smartphones likely blew right past it without clicking through. Excerpts follow the jump (bolds are mine):

By Tom Blumer | March 18, 2014 | 4:16 PM EDT

One of the more annoying aspects of establishment press coverage of many controversial issues is the outlets' tendency to act as if opposition to many things (really almost anything) which advance the left's agenda springs exclusively from Republicans. One obvious example is abortion, as if you can't be pro-life and libertarian or liberal (see: Nat Hentoff).

Another budding example has to do with governance of the Internet. Late Friday afternoon, the Commerce Department's National Telecommunications & Information Administration (NTIA) announced its "intent to transition key Internet domain name functions" to "the global multistakeholder community." Obviously, there is Republican opposition to this move, but you don't have to be either to be opposed. Predictably, though, Jessica Meyers and Erin Mershon at the Politico headlined ("Defenders of Net transition: GOP off base") and framed their writeup as if that's the case. Excerpts from their report and an an excerpt from a blog post at the nonpartisan Information and Technology Innovation Foundation follow the jump.

By Tom Blumer | March 17, 2014 | 11:45 AM EDT

One of the more humorous attempts at furious spin this weekend occurred over at the New York Times. Jonathan Martin and Ashley Parker somehow managed to cover how association with President Barack Obama is becoming “poisonous” to Democratic Party candidates in this fall's elections without identifying or even acknowledging the existence of the primary reason for his toxicity — namely his repeated guarantees, now all proven false, that "If you like your plan, doctor, medical provider, and prescription drug regimen, you can keep them, period."

Martin and Parker claim that the Dems' biggest hurdles are HealthCare.gov's awful rollout and the administration's inept marketing of Obamacare (HT Powerline; bolds are mine):

By Tom Blumer | March 14, 2014 | 8:12 PM EDT

In a late Friday afternoon release, the U.S. Department of Commerce's National Telecommunications and Information Administration (NTIA) announced its intent "to transition key Internet domain name functions to the global multistakeholder community." The statement is full of the kind of dense bureaucratic language one tends to see when the agency is doing something really important but controversial.

Stating the situation more clearly, TheDomains.com calls it "the Offical Statement Of The US Giving Up Control Over ICANN" (The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers). Americans for Limited Government has issued a press release "blasting the Obama Commerce Department for turning over control of the Internet to United Nations International Telecommunication Union." The one story in the press as of 7:30 p.m. was at the Politico, whose Erin Mershon appears to have caught wind of the news ahead of NTIA's release. Mershon takes eight paragraphs to tell readers to whom the functions are to be transitioned — and I don't think her dallying is mere sloppiness (bolds are mine):

By Tom Blumer | March 11, 2014 | 9:52 PM EDT

On Friday, the government's Bureau of Labor Statistics reported that the economy created 175,000 seasonally adjusted jobs in February, with 162,000 of the additions occurring in the private sector.

That result exceeded expectations of roughly 150,000, and caused the business press to sing odes of high praise to an economy that was amazingly overcoming this year's difficult winter weather. Unfortunately, as readers will see after the jump, February's raw results demonstrate that it was all an illusion.

By Tom Blumer | March 5, 2014 | 11:59 PM EST

Early Wednesday morning, Josh Lederman at the Associated Press, aka the Administration's Press, opened a report on President Barack Obama's upcoming afternoon trip to Connecticut by writing that "Obama wants the U.S. to follow Connecticut's lead by raising the minimum wage." In a dispatch after Obama's speech in New Britain, Lederman wrote of "a show of support from like-minded governors," including those from the Nutmeg State, Massachusetts, Vermont and Rhode Island, all of which have minimum wages higher than the federally mandated rate of $7.25 per hour.

Correlation doesn't necessarily mean causation, but the four states Obama highlighted as examples to follow have economic performances ranging from mediocre to horrid during the past several years arguably tie to poor policy choices like high minimum wages — something Lederman should have noticed and didn't.

By Tom Blumer | March 4, 2014 | 5:07 PM EST

Shameless shilling for the Demcratic Party's presumptive presidential 2016 nominee appears to have reached an all-time peak.

A USA Today email I received this afternoon (email web link here) breathlessly delivered the following "Breaking" news story readers will see after the jump. Keep in mind that this is not a normal, garden-variety news story. No, this one's "breaking," meaning that we apparently must drop everything and read it because of its immediate importance to anyone who tries to follow the news:

By Seton Motley | March 4, 2014 | 9:13 AM EST

The Washington Post Editorial Board has long had a government agriculture policy position that is actually grounded in Reality. 

Going back at least half a decade - to the passage of the last terrible Farm Bill - they have been rightly pointing out that the Crony Socialist, picking-losers-at-the-expense-of-winners matrix of taxes, subsidies and quotas is simply a disaster.

By Tom Blumer | March 3, 2014 | 9:47 PM EST

The people who pretentiously call themselves journalists at the News Media Guild-represented Associated Press are really having a hard time getting over the representation election the United Auto Workers union lost two weeks ago at the Volkswagen plant in Chattanooga, Tennessee.

The latest whine came from Erik Schelzig Friday afternoon. He must have believed he was being really hard-hitting in trying to hold Volunteer State Senator Bob Corker to his word that "If the UAW is voted down they're going to come here ... and affirm they're going to build a line here" within two weeks. Well, Erik, Corker clearly miscalculated. The Senator never dreamed that the UAW would appeal a secret-ballot vote it lost by 6.4 percent of the ballots cast, and also underestimated the chances of retalation by the U.S. government and the company's German union. Several paragraphs from Erik's execrable essay follow the jump (bolds are mine throughout this post):

By Tom Blumer | February 28, 2014 | 1:48 PM EST

Patrick Moore is one of the early members of Greenpeace, and was an important official in that organization from 1971 to 1986.

Moore is among the last people one might expect to be a "climate change denier," as those who irritate us with the idea that human-caused global warming is "settled science" like to characterize people who disagree with them. But he is, as seen in Congressional testimony earlier this week. The establishment press is ignoring Patrick; the few identified results at the link come from British newspapers and center-right outlets. An Investor's Business Daily editorial yesterday highlighted what Moore had to say (bolds are mine):