Government Agencies

By Tom Blumer | November 28, 2014 | 1:55 PM EST

In a Tuesday column originally appearing at RealClearMarkets.com (found in more readable form at Economics21.org), the Manhattan Institute's Diana Furchtgott-Roth tore into the hypocrites at OUR Walmart, the union-backed effort to intimidate the nation's largest retailer into paying all employees at least $15 per hour.

In the process, Furchtgott-Roth noted a particularly important fact which I have yet to see reported elsewhere in the organized labor-sympathetic establishment press about the United Food and Commerical Workers (UFCW), one of the primary backers of today's OUR Walmart Black Friday protests. While UFCW demands $15 per hour for Walmart employees, many of its own members at other grocery chains often earn nowhere near that, and, under current contracts, never will (bolds are mine):

By Tom Blumer | November 28, 2014 | 10:51 AM EST

Sometimes, one has to remember that op-ed writers don't always get to pick their headlines, though I would hope that they're allowed to register their objections. So it's not clear that Los Angeles Times guest blogger Joel Silberman is responsible for the headline at his Monday blog post about how, or even whether, to deal with relatives who disagree with you politically on Thanksgiving.

But Silberman's resume indicates that he would probably have been comfortable with the headline used: "What to do if your crazy right-wing uncle comes for Thanksgiving." Excerpts and some background on Silberman follow the jump (bolds and numbered tags are mine; links in final two excerpted paragraphs are in original):

By Tom Blumer | November 25, 2014 | 11:33 PM EST

An Associated Press story late this afternoon has New York Senator Chuck Schumer saying the darnedest things, with only a tiny bit of pushback from reporter Charles Babington.

In the wake of a midterm election rout which saw Republicans win at least eight Senate seats, increase their House majority, and take gubernatorial races in at least three deep blue states (MD, MA, and IL), Schumer now says that Democrats erred in pushing passage of the Affordable Care act, aka Obamacare, at the supposed expense of economic issues. Hey Chuck, that's because the Keynesian clowns in the Obama administration thought they had the economy totally under control in 2009 thanks to the stimulus plan.

By Tom Blumer | November 25, 2014 | 7:10 PM EST

After reading Elaine Kurtenbach's coverage of how Japan's latest dive into yet another recession is affecting young people there, I can only say, "The Keynesian koolaid is strong in this one."

The AP reporter's headline says that the recession was "unexpected," and her first sentence calls it "a surprise." Anyone watching economic events in the country, and I think that's supposed to include her, should have known it was imminent. Kurtenbach, and apparently every other Keynesian koolaid drinker is shocked — shocked, I tell you! — that the recession occurred despite "unprecedented stimulus," and believes that young Japanese really, really want yet another tax increase (bolds and numbered tags are mine):

By Tom Blumer | November 25, 2014 | 4:57 PM EST

It looks like the Associated Press, aka the Administration's Press, is choosing to become an active participant in the covering for the failure by Missouri Governor Jay Nixon to carry out his most basic duty as the state's chief executive in a timely fashion.

The AP's unbylined three-paragraph report published at 2:12 PM ET this afternoon acts as if the Guard had a meaningful presence in Ferguson last night. It didn't. It also describes the looters, thugs and miscreants who ran wild last night as "protesters" and "demonstrators."

By Tom Blumer | November 25, 2014 | 1:09 PM EST

The New York Times continued its annoying, Winston Smith-like habit of rewriting history in virtually real time yesterday.

Helene Cooper's original Monday afternoon report on Chuck Hagel's sacking as Secretary of Defense is no longer available at the Times. However, since I anticipated that the paper would conduct a comprehensive cleanup yesterday when I posted on the paper's original coverage, it is available here at my web host for fair use and discussion purposes. Cooper's Tuesday Page 1 print edition replacement is starkly different from her original effort. Side-by-side comparisons of certain sections follow the jump.

By Scott Whitlock | November 25, 2014 | 11:47 AM EST

Despite a four-hour running time, NBC's Today on Tuesday completely ignored the latest developments in the still evolving Veterans Affairs scandal. ABC's Good Morning America and CBS This Morning allowed a combined 30 seconds to the news that the head of the Phoenix VA hospital has been removed. 

By Tom Blumer | November 24, 2014 | 10:28 PM EST

While it is indeed nice that the Associated Press did a fact check on President Obama's Thursday night immigration address — an item P.J. Gladnick at NewsBusters covered on Saturday — it would have been even nicer if the wire service better described as the Administration's Press had fact-checked Julie Pace's and Josh Lederman's awful Friday evening backgrounder on the speech.

The AP pair couldn't even get through their first three paragraphs without distorting beyond repair their presentation of allegedly "soaring deportations."

By Tom Blumer | November 24, 2014 | 6:16 PM EST

As of 5:30 p.m. ET today, a search on "Koningstein" at the Associated Press's national web site returned no results.

That's an indication that the wire service's globaloney-believing pseudo-science reporters are still trying to figure out how to respond to a November 18 article in the IEEE Spectrum by Ross Koningstein & David Fork, a pair of Google engineers tasked by the company in 2007 to "tackle the world’s climate and energy problems." The pair, whose active work on the project at Google ended in 2011, have concluded, as succinctly stated in the UK Register (HT Instapundit), that renewable energy sources "will never permit the human race to cut CO2 emissions to the levels demanded by climate activists."

By Tom Blumer | November 24, 2014 | 2:38 PM EST

As is the case with so many executive changes in both the public and the private sector, there is vagueness in the circumstances surrounding the end of Chuck Hagel's stint as Obama administration Secretary of Defense.

While it's not unusual for an exec to be asked to resign to avoid being formally fired, which was apparently the case with Hagel, the higher-ups involved are usually smart enough to pay tribute to the departed official and move on without letting contrary information get out. Apparently not this White House, and not the New York Times — unless their joint mission is to subtly discredit Hagel. The contradictions in today's report by Helene Cooper (saved here for future reference and fair use purposes) seem too obvious to be accidental (bolds are mine):

By Tom Blumer | November 24, 2014 | 12:10 PM EST

Demonstrating that serving as the Palace Guard for Dear Leader is a 24-7-365 enterprise, Zachary A. Goldfarb, policy editor at The Washington Post, somehow felt the need on Sunday morning to critique the Saturday Night Live opening skit which appeared the previous evening.

Twelve hours after the skit was first broadcast, Goldfarb, whose whose full archive going back to August indicates that he has not written a WaPo item for Sunday publication in the past four months, nitpicked a comedy skit for — oh the humanity! — failing to distinguish between an "Executive Order" and "executive action" (bolds are mine):

By Tom Blumer | November 23, 2014 | 10:08 AM EST

How long it would have taken from the time of its exposure for the press to have prominently reported on an email sent from the the Bush 43 White House to its Justice Department asking, "Any way we can fix the New York Times?" We can be confident that it would have taken less than a New York minute, and that saturation coverage would have continued for days.

Well, one revelation in a series of Saturday tweets by former CBS reporter Sharyl Attkisson, one of only a very few establishment press journalists who did serious reporting on the Department of Justice's Operation Fast & Furious Mexican gun-running operations beginning in 2011, is that the Obama administration was considering what it could do to "fix" another news operation.