Tom Blumer has written for several national online publications  primarily on business, economics, politics and media bias. He has had his own blog, BizzyBlog.com, since 2005, and has been with NewsBusters since December 2005. Along the way, he's had a decades-long career in accounting, finance, training and development.

Latest from Tom Blumer
November 28, 2014, 4:55 PM EST

To grievance-mongers in the fever swamp, Trayvon Martin will always be a cute little kid who had just bought Skittles and iced tea, and then got shot by a bloodthirsty racist on neighborhood watch. The truth — that Martin bought Skittles and AriZona Watermelon Fruit Juice Cocktail, two of the three key ingredients in a mind-altering, dangerous concoction known as "lean," and that Martin's autopsy showed "liver damage ... consistent with ... excessive 'lean' usage" — doesn't matter.

Taking dishonesty to the next level, the mythology surrounding Michael Brown's death at the hands of Ferguson, Missouri police officer Darren Wilson, which insists that Brown had his hands up and said "Don't shoot!" has been completely discredited. But that doesn't matter, because, y'know, it's a "metaphor" that can't be allowed to go away. The Associated Press, via reporters David A. Lieb and Holbrook Mohr, disgracefully — but all too typically — gave the reality-deniers a 980-word story to spread their garbage (bolds are mine throughout this post):

November 28, 2014, 1:55 PM EST

In a Tuesday column originally appearing at RealClearMarkets.com (found in more readable form at Economics21.org), the Manhattan Institute's Diana Furchtgott-Roth tore into the hypocrites at OUR Walmart, the union-backed effort to intimidate the nation's largest retailer into paying all employees at least $15 per hour.

In the process, Furchtgott-Roth noted a particularly important fact which I have yet to see reported elsewhere in the organized labor-sympathetic establishment press about the United Food and Commerical Workers (UFCW), one of the primary backers of today's OUR Walmart Black Friday protests. While UFCW demands $15 per hour for Walmart employees, many of its own members at other grocery chains often earn nowhere near that, and, under current contracts, never will (bolds are mine):

November 28, 2014, 10:51 AM EST

Sometimes, one has to remember that op-ed writers don't always get to pick their headlines, though I would hope that they're allowed to register their objections. So it's not clear that Los Angeles Times guest blogger Joel Silberman is responsible for the headline at his Monday blog post about how, or even whether, to deal with relatives who disagree with you politically on Thanksgiving.

But Silberman's resume indicates that he would probably have been comfortable with the headline used: "What to do if your crazy right-wing uncle comes for Thanksgiving." Excerpts and some background on Silberman follow the jump (bolds and numbered tags are mine; links in final two excerpted paragraphs are in original):

November 26, 2014, 9:17 AM EST

It's amazing how any reporter can cover the deepening economic crisis in Venezuela without saying a word about how the country got there.

But Associated Press reporter Hannah Dreier was up to the task. In a bizarre, sickening November 20 report on how its people are having to get "creative" in the face of chronic shortages of basic goods to get by, she acted as if those shortages — and the over five decades of worse problems in Cuba — somehow just happened.

November 25, 2014, 11:33 PM EST

An Associated Press story late this afternoon has New York Senator Chuck Schumer saying the darnedest things, with only a tiny bit of pushback from reporter Charles Babington.

In the wake of a midterm election rout which saw Republicans win at least eight Senate seats, increase their House majority, and take gubernatorial races in at least three deep blue states (MD, MA, and IL), Schumer now says that Democrats erred in pushing passage of the Affordable Care act, aka Obamacare, at the supposed expense of economic issues. Hey Chuck, that's because the Keynesian clowns in the Obama administration thought they had the economy totally under control in 2009 thanks to the stimulus plan.

November 25, 2014, 7:10 PM EST

After reading Elaine Kurtenbach's coverage of how Japan's latest dive into yet another recession is affecting young people there, I can only say, "The Keynesian koolaid is strong in this one."

The AP reporter's headline says that the recession was "unexpected," and her first sentence calls it "a surprise." Anyone watching economic events in the country, and I think that's supposed to include her, should have known it was imminent. Kurtenbach, and apparently every other Keynesian koolaid drinker is shocked — shocked, I tell you! — that the recession occurred despite "unprecedented stimulus," and believes that young Japanese really, really want yet another tax increase (bolds and numbered tags are mine):

November 25, 2014, 4:57 PM EST

It looks like the Associated Press, aka the Administration's Press, is choosing to become an active participant in the covering for the failure by Missouri Governor Jay Nixon to carry out his most basic duty as the state's chief executive in a timely fashion.

The AP's unbylined three-paragraph report published at 2:12 PM ET this afternoon acts as if the Guard had a meaningful presence in Ferguson last night. It didn't. It also describes the looters, thugs and miscreants who ran wild last night as "protesters" and "demonstrators."

November 25, 2014, 1:09 PM EST

The New York Times continued its annoying, Winston Smith-like habit of rewriting history in virtually real time yesterday.

Helene Cooper's original Monday afternoon report on Chuck Hagel's sacking as Secretary of Defense is no longer available at the Times. However, since I anticipated that the paper would conduct a comprehensive cleanup yesterday when I posted on the paper's original coverage, it is available here at my web host for fair use and discussion purposes. Cooper's Tuesday Page 1 print edition replacement is starkly different from her original effort. Side-by-side comparisons of certain sections follow the jump.

November 24, 2014, 10:28 PM EST

While it is indeed nice that the Associated Press did a fact check on President Obama's Thursday night immigration address — an item P.J. Gladnick at NewsBusters covered on Saturday — it would have been even nicer if the wire service better described as the Administration's Press had fact-checked Julie Pace's and Josh Lederman's awful Friday evening backgrounder on the speech.

The AP pair couldn't even get through their first three paragraphs without distorting beyond repair their presentation of allegedly "soaring deportations."

November 24, 2014, 6:16 PM EST

As of 5:30 p.m. ET today, a search on "Koningstein" at the Associated Press's national web site returned no results.

That's an indication that the wire service's globaloney-believing pseudo-science reporters are still trying to figure out how to respond to a November 18 article in the IEEE Spectrum by Ross Koningstein & David Fork, a pair of Google engineers tasked by the company in 2007 to "tackle the world’s climate and energy problems." The pair, whose active work on the project at Google ended in 2011, have concluded, as succinctly stated in the UK Register (HT Instapundit), that renewable energy sources "will never permit the human race to cut CO2 emissions to the levels demanded by climate activists."

November 24, 2014, 2:38 PM EST

As is the case with so many executive changes in both the public and the private sector, there is vagueness in the circumstances surrounding the end of Chuck Hagel's stint as Obama administration Secretary of Defense.

While it's not unusual for an exec to be asked to resign to avoid being formally fired, which was apparently the case with Hagel, the higher-ups involved are usually smart enough to pay tribute to the departed official and move on without letting contrary information get out. Apparently not this White House, and not the New York Times — unless their joint mission is to subtly discredit Hagel. The contradictions in today's report by Helene Cooper (saved here for future reference and fair use purposes) seem too obvious to be accidental (bolds are mine):

November 24, 2014, 12:10 PM EST

Demonstrating that serving as the Palace Guard for Dear Leader is a 24-7-365 enterprise, Zachary A. Goldfarb, policy editor at The Washington Post, somehow felt the need on Sunday morning to critique the Saturday Night Live opening skit which appeared the previous evening.

Twelve hours after the skit was first broadcast, Goldfarb, whose whose full archive going back to August indicates that he has not written a WaPo item for Sunday publication in the past four months, nitpicked a comedy skit for — oh the humanity! — failing to distinguish between an "Executive Order" and "executive action" (bolds are mine):

November 23, 2014, 10:08 AM EST

How long it would have taken from the time of its exposure for the press to have prominently reported on an email sent from the the Bush 43 White House to its Justice Department asking, "Any way we can fix the New York Times?" We can be confident that it would have taken less than a New York minute, and that saturation coverage would have continued for days.

Well, one revelation in a series of Saturday tweets by former CBS reporter Sharyl Attkisson, one of only a very few establishment press journalists who did serious reporting on the Department of Justice's Operation Fast & Furious Mexican gun-running operations beginning in 2011, is that the Obama administration was considering what it could do to "fix" another news operation.

November 22, 2014, 11:24 PM EST

On Monday, Missouri Governor Jay Nixon, a Democrat, ordered the National Guard into Ferguson, Missouri and declared a state of emergency in anticipation of a grand jury's decision about whether to criminally charge police officer Darren Wilson in the August death of Michael Brown. If only Nixon had called in the Guard, as virtually every governor of all political persuations did in response to the riots of the 1960s, when it became clear shortly after Brown's death that law and order had broken down in Ferguson. But he didn't, allowing all manner of mayhem and destruction to go on for days.

Sari Horwirtz and Wesley Lowery at the Washington Post reported Friday evening that Attorney General Eric Holder and the U.S. Department of Justice are upset at Nixon's actions. But the two reporters failed to tell readers what happened in Ferguson in August when Nixon didn't act. This gives DOJ's position credibility with many readers that it emphatically does not deserve (bolds are mine):

November 22, 2014, 10:09 AM EST

Even if you like your Obamacare insurance plan, Health and Human Services may move you by default into a different one — often with a different network of providers. In such situations, you wouldn't get to keep your doctors and other providers unless you acted.

That's what HHS's Center for Medicare and Medicaid Service has indicated in a 300-page proposal dumped yesterday so it would get minimal media attention (a six-page summary is here). Bloomberg News is one of the few outlets which has noticed it, and is predictably spinning it as a good thing (bolds are mine throughout this post; and numbered tags are mine):

November 21, 2014, 7:45 PM EST

At CNN on Thursday night, Anderson Cooper asked former White House Press Secretary Jay Carney, who is now a contributor at the network, to square President Barack Obama's Thursday night immigration announcement with past presidential statements that he didn't have the power to do what he had just done.

As seen in the video after the jump, Carney acknowledged his former boss's compete flip-flop (HT the Weekly Standard):

November 21, 2014, 6:04 PM EST

Old habits die hard at the Associated Press, aka the Administration's Press — especially when those old habits help Dear Leader's regime look better, or less awful, than it deserves.

It's been eight days, but it's still worth a look. On November 13, the government released its Monthly Treasury Statement for October, showing that Uncle Sam ran a $122 billion deficit. In his coverage of that statement's release, the AP's Martin Crutsinger, in the wire service's monthly effort at miseducating the masses, wrote the following:

November 21, 2014, 10:58 AM EST

A June 4 story at Willamette Week summarized the already serious problems pioneering longtime Oregon-based homosexual activist and ardent Barack Obama supporter Terry Bean was already facing before the Democratic Party "Kingmaker" was arrested Wednesday and "charged with two felony counts of having sex with a minor last year."

Even before his arrest, the accusations made by Bean's former homosexual lover were serious. Even now, the local press in Oregon seems reluctant to acknowledge the potential implications of Bean's arrest. The national press remains AWOL.

November 20, 2014, 9:57 PM EST

Brett M. Decker is a member of USA Today's Board of Contributors and "consulting director at the White House Writers Group." Early this evening, he effectively did double duty for the paper, both as a columnist and a journalist.

Decker appears to be the first person to report visibly in a national publication that "influential gay rights advocate and top Obama donor" Terry Bean was arrested on Wednesday and "charged with two felony counts of having sex with a minor last year." There were three links to Decker's column at USAT's front page at 7:43, while a story appearing at the site about 20 minutes earlier than Decker's forwarded from KGW-TV in Oregon is absent from its front page. The portion of Decker's discussion of the media double standard follows the jump (HT Instapundit; bolds are mine):

November 20, 2014, 10:03 AM EST

Boy, it's a good thing that the unemployment benefits Congress continued to extend during most of the first five-plus years of Barack Obama's presidency didn't hurt the economy much.

A study commissioned by the Cleveland branch of the Federal Reserve concluded that extended benefits "only account for a fraction of the actual increase in the unemployment rate." The allegedly minimal impact of that "fraction" follows the jump.